Zbog čega bi srijemuš trebalo uvrstiti u ishranu: Svi zdravstveni benefiti samonikle biljke

​Srijemuš, divlji ili medvjeđi luk, kako se još naziva ova zdrava biljka, možete pronaći u prirodi, ali i na pijacama, sve od marta pa do kraja maja.

Samonikla biljka iz porodice luka raste uglavnom u močvarnim šumama, a prolista dolaskom proljeća.

Veoma je zdrav i ljekovit, a naziv medvjeđi luk nosi jer ga prema predanju i medvjedi traže pošto se probude iz zimskog sna i izađu iz svojih pećina. Traže ga u svrhu čišćenja organizma poslije dugog perioda hibernacije.

Mladi, svježi listovi idealni su za proljećno čišćenje organizma, jer vezuju za sebe otrove i masnoće iz krvi, žila, creva i želuca.

Listovi srijemuša sadrže i od 20 do 50 mg vitamina C, kao i karoten.

Srijemuš bi trebalo da iskoristite dok je njegova sezona, jer ima antibakterijska, antibiotska i antiseptička svojstva, kao i crni i bijeli luk, ali je ljekovitiji od njih.

Njegovo uporno korišćenje u toku sezone može da pomogne pri regulaciji krvnog pritiska, da ukloni tegobe povezane sa sužavanjem krvnih sudova, pa tako štiti i od srčanih bolesti i infarkta.

Srijemuš utiče i na bolje pamćenje i koncentraciju, pomaže kod respiratornih tegoba, nesanice i vrtoglavice koja je karakteristična za ovo doba godine.

Djelotvoran je kod problema sa želucem, dijareje, nadimanja i grčeva, a izvrstan je i za čišćenje crijeva.

On je i čistač kože kad su u pitanju hronična kožna oboljenja i nečistoće. Svježi listovi pročišćavaju bubrege i bešiku, te pospješuju mokrenje.

Srijemuš je veoma ukusan i uklapa se uz većinu jela. Možete ga pripremiti kao namaz u obliku pesto sosa, dodavati kao začin u salate ili jednostavno napraviti salatu samo od njega.

Srijemuš je idealan dodatak u projama, projarama, varivima, a odlično se slaže i uz meso.

Obogatiće ukus svakog sendviča, a kako biste ga koristili u toku cijele godine, možete ga zamrznuti i koristiti za pojedina jela do sljedeće sezone.

PROČITAJTE  Popravite i raspoloženje i zdravlje: Svaki dan udišite ovu biljku po 5 minuta