Za lijepu kožu i kosu – recite zbogom šećeru!

Svi znamo koliko (i kako) konzumacija šećera loše utiče na naše zdravlje, a jeste li znali da osim na našu liniju, šećer loše utiče i na izgled kože i kose?! Pa ipak, želje za slatkim teško se odričemo, ali na umu treba imati da i tu postoji rješenje – u vidu ukusnih i zdravih “poslastica”!

Ovo je gorka istina o uticaju šećera na naš izgled…

Jednostavni ugljeni hidrati tj. rafinisani šećer dovode do skoka nivoa insulina što pokreće niz upalnih procesa u tijelu. Rezultat? Vaša koža i kosa pate! Treba li vam još razloga da kažete zbogom šećeru?

Šećerno lice

Doktorica Nigmi Talib, autorica knjige “Reverse The Signs of Ageing”, poznata je po metodi kojom utvrđuje da li naša koža ubrzano stari zbog toga što jedemo previše šećera, mliječnih proizvoda i glutena ili pak prečesto uživamo u alkoholu i prema tome je definisala “vinsko”, “glutensko”, “mliječno” i “lice šećera”.

Prema doktorici Talib tipični simptomi “šećernog lica” su bore na čelu, opuštena koža ispod očiju, ispijen izgled, stanjena i blijeda koža, bolne akne i bubuljice po cijelom tijelu.

Udar na kolagen i elastin

Šećer ubrzava “propadanje” elastina i kolagena, a oni su zaduženi za lijepu i zategnutu kožu! Ove negativne efekte možete uočiti na koži čak i preko noći, ako ste se naveče počastili nečim izuzetno slatkim. Ovdje nije kraj. Zbog povećanog nivoa insulina (šećer ga podiže) ten može da bude blijed ili sivkasto-žut!

Može se uživati bez griže savjesti

Važno je naglasiti da rafinisani šećer nije jedini krivac. Integralne žitarice, voće i povrće takođe se pretvaraju u glukozu u procesu varenja, ali šteta koja prouzrokuju j emnogo manja od one koju uzrokuje industrijski šećeri. Integralne žitarice, voće i povrće potrebni su našem organizmu da bude zdrav, zato ne treba izbaciti iz ishrane sve vrste šećera, dovoljno je preduzeti neke “mjere opreza” kako bismo se zaštitili od neželjenih posljedica glikacije.

PROČITAJTE  Riješite se mlitavih ruku: 7 lakih i brzih koraka

Dakle, slobodno uživajte u ovim delicijama – bez griže savjesti!

A kosa?

Lijepa, sjajna i bujna kosa je beauty imperativ, a posjeta frizeru i pravilna njega nisu dovoljni! I u ovom slučaju, ako kažete ne šećeru – rezultat će biti fantastičan.

Kada pretjerano jedemo slatkiše, nivo šećera se brzo povećava. Prirodan odgovor našeg organizma nije samo da proizvodi više insulina, već naš nivo androgenosti se takođe povećava. Ovaj hormon može da doprinese smanjenju folikula dlake, što dovodi do prorjeđivanja kose.

Stručnjaci objašnjavaju da je kosa uglavnom sastavljena od proteina, a šećer ne sadrži proteine. Posljedično, nedostatak proteina (nedovoljan unos) može dovesti do značajnijeg opadanja kose. Slična teorija kazuje da postoji nekoliko vitamina i minerala koji su esencijalni za rast kose (vitamin D, vitamin E, bakar, željezo, magnezijum, selen) – a njih nema u šećeru! Ako nam se ishrana zasniva na hrani bogatoj prerađenim šećerom – kosa ne može da bude zdrava!

Rješenje je?

Potpuno isključivanje šećera je težak put, ali ne i nemoguć!

U posljednje vrijeme sve više se pažnje daje istraživanjima o doprinosu 100% voćnih sokova ukupnom vitaminsko – mineralnom statusu. Pokazalo se da 100% voćni sokovi značajno doprinose unosu pojedinih nutrijenata poput dijetalnih vlakana, vitamina C i vitamina B grupe.

Voće i povrće sadrži prirodne šećere, dominantno glukozu i fruktozu, no isto tako i njihov prirodni spoj, disaharid saharozu. Unos prirodnih šećera u njihovom prirodnom izvoru, poput cjelovitog voća i povrća, ali i 100 % voćnih sokova su u sinergijskom odnosu s drugim sastavnicama poput dijetalnih vlakana, vitamina i mineralnih tvari, ali i vode koje redom doprinose boljem metaboličkom iskorištavanju ovih šećera, ali i nižem glikemijskom indeksu (GI) i glikemijskom opterećenju organizma što ukratko znači da prilikom konzumacije voća, ali i konzumacije mješavina 100% voćnih sokova ne dolazi do naglih oscilacija šećera u krvi te neadekvatnog metabolizma energije.

PROČITAJTE  Zbog pohovane piletine, sladoleda i drugih namirnica prije ćemo umrijeti

Stručnjaci tvrde da ćete primijetiti velike promjene na tenu i kosi ako samo prepolovite konzumaciju šećera, pa bi dobar savjet bio da kažete jedno veliko i iskreno NE šećerima – prestanite da jedete slatkiše, pijete zaslađene sokove, rafinisane ugljene hidrate i prerađenu hranu…

Vaša koža i kosa biće vam zahvalni.