Veza između vitamina D, magnezijuma i kilograma važnija je nego što mislite

U posljednje dvije godine sve češće se govori o važnosti vitamina D.

Jedan od razloga je jačanje imuniteta, pa zato poražava podatak da čak 42 odsto populacije ima deficit ovog vitamina, a samim tim i povećan rizik od infekcija.

“Manjak vitamina D javlja se usled nedovoljnog izlaganja sunčevoj svetlosti, ali postoje i neki drugi razlozi”, kaže za Ona.rs fitnes instruktor Nikola Krgić.

“Magnezijum i vitamin D su u posebnoj vezi. Kad organizmu nedostaje ovaj mineral, to može da utiče na smanjenu apsorpciju vitamina D čak i ako se dovoljno sunčate.”

On navodi da postoji još jedan razlog zbog kog se javlja deficit “sunčevog” vitamina:

“Osobe koje su gojazne imaju znatno manje sposobnosti da proizvedu vitamin D. Smanjenje telesne težine, uz pravilnu ishranu i vežbanje može da popravi situaciju.”

Krgić podsjeća da je vitamin D iposolubilni vitamin, odnosno vitamin koji je rastvorljiv u mastima. Nalazi se u namirnicama koje su bogate zdravim mastima kao što su losos, tuna, jaja…

“Dalje, vitamin D igra značajnu ulogu u regulaciji kalcijuma i fosfora u krvi, dva osnovna faktora za očuvanje zdravlja kostiju. „Popularnija“ uloga vitamina D je smanjenje rizika od gripa. Naime, istraživanja su pokazala da vitamin D ima zaštitni efekat protiv virusa”, navodi Krgić i podsjeća da je najbolji način da dobijete dovoljnu dozu vitamina D izlaganje suncu u trajanju od 20 do 30 minuta.

“Sunčanje je povezano sa boljim raspoloženjem, jer pomaže u proizvodnji hormona sreće seratonina. Vežbanje takođe pozitivno utiče na raspoloženje. Iako većinu deficitarnih vitamina i minerala možemo da unesemo suplementacijom, ipak se preporučuje da ih obezbedimo kroz prirodne izvore, odnosno kroz hranu, sunčanje i fizičku aktivnost”, zaključuje Krgić.

PROČITAJTE  Deset razloga zbog kojih bi svi trebali jesti masline