Već znate da je cvekla supernamirnica, ali jeste li znali da ima i ova ljekovita svojstva?

Cvekla se smatra jednom od najzdravijih vrsta korjenastog povrća. Obično se priprema kao salata, iako je to hrana koja se može pripremiti i poslužiti u raznim oblicima. Jako je ukusna pečena, može se dodati u namaze (npr. kao dodatak humusu) i u smoothieje, a ne treba zaboraviti ni izvrsnu supu od cvekle.

Dakle, postoji dosta načina da ciklu češće uvrstite na svoj jelovnik, pri čemu možete očekivati ​​brojne pozitivne učinke na zdravlje i dobrobit…

Sadrži tvari koje pomažu u širenju krvnih žila, što je čini jednom od najboljih namirnica za prirodno reguliranje krvnog pritiska. Posebno je korisna za snižavanje sistoličkog krvnog pritiska (pritisak kad se srce stegne), a pozitivni učinci najizraženiji će biti ako jedete nezagrijanu, sirovu cveklu.

Budući da je visoki krvni pritisak jedan od glavnih faktora rizika za hronične kardiovaskularne bolesti, redovna konzumacija cvekle može pomoći u zaštiti cijelog kardiovaskularnog sistema.

Između ostalog, to znači smanjeni rizik od srčanog udara. Učinci cvekle popuštaju nekoliko sati nakon konzumacije, pa povremena konzumacija ove hrane neće biti dovoljna za ozbiljnije pozitivne učinke. Dakle, ako imate problema s visokim krvnim tlakom, preporučuje se da cikla postane stalni sastojak vaše prehrane.

POPULARNA MEĐU SPORTISTIMA

Zbog nitrata koje sadrži, cvekla je vrlo popularna među sportistima. Nekoliko je studija pokazalo da nam nitrati mogu pomoći da imamo više energije, pa je zahvaljujući tome moguće postići bolje rezultate u raznim sportskim aktivnostima.

Smatra se da je to uglavnom povezano s učinkom nitrata na mitohondrije – ćelijske organizme čiji je zadatak proizvoditi energiju. Čak i ako niste profesionalni sportaš, pametno je češće popiti čašu soka od cvekle prije treninga. Tako se nećete umoriti tako brzo kao inače. Naravno, takvi učinci cvekle korisni su svima, neovisno o bavljenju sportskim aktivnostima. Ako vam često nedostaje energije, sok od cvekle puno je bolji izbor od kofeinskih napitaka.

PROČITAJTE  Ako dosad niste uvrstili kefir u svoju prehranu, krajnje je vrijeme da to učinite!

Sto grama kuhane cvekle sadrži samo oko 45 kalorija i praktički ne sadrži masti, a s druge strane ima puno esencijalnih mikroelemenata, koji uključuju uglavnom vitamine i minerale.

Cvekla je, između ostalog, izvrstan izvor folata, mangana i kalija. Na taj način možete opskrbiti svoje tijelo mnogim važnim hranjivim tvarima, a da pritom ne morate unositi veliku količinu kalorija. To znači da je cvekla izvrsna hrana za svakoga tko pokušava izgubiti višak kilograma.

POZITIVAN UČINAK NA PROBAVU

Probava uvelike ovisi o količini vlakana koju konzumiramo. Cvekla je izvrstan izvor dijetalnih vlakana, pa može poboljšati probavu. Posebno je korisna kod problema sa zatvorom. Prehrambena vlakna imaju značajan utjecaj na mnoge druge procese u tijelu – između ostalog, doprinose boljem zdravlju srca.

OBILJE ANTIOKSIDANSA I PROTUUPALNI UČINCI

Smatra se da je hronična upala u tijelu povezana s brojnim bolestima, uključujući razne vrste raka.

Jedna od namirnica kojom se može smanjiti rizik od hronične upale je i cikla. To je uglavnom zbog obilja antioksidansa koji se mogu naći u ovom vrijednom korijenu. Od posebne važnosti su tzv. betalaini, pigmenti koji cikli daju prepoznatljivu jarkocrvenu boju.