Uvrstite bundevu u prehranu. Jača imunitet, čuva srce, ali i dobru liniju

0
175

Bundeva, buča, tikva – pod svim ovim nazivima krije se kraljica jeseni – namirnica koja dolazi u bezbroj podvrsta i od koje možete jednako uspješno praviti i slatka i slana jela

Jesen je vrijeme bundeva, povrća koje dominira, ne samo svojom veličinom i bojom, već i nutritivnim sastavom. Bundeva je lijek za oči – obiluje vitaminima, posebno vitaminom A i jakim antioksidansom beta karotenom (zahvaljujući kojem ima narandžastu boju) te karotenoidima luteinom te zeaksantinom koji skupa štite oči od bolesti i popravljaju vid.

Osim na vid, bundeva dobro djeluje i na srce jer obiluje kalijem, a on u kombinaciji s antioksidansima iz ovog jesenskog povrća čuva kardiovaskularno zdravlje.

Uvrstite li je u svoju prehranu, a sada je pravo vrijeme za to jer je sezona bundeva, ali i krajnji trenutak da pripremite organizam za  nadolazeće viroze i prehlade, ojačat ćete imunitet. Kombinacija nutrijenata koju sadrži bundeva (vitamina A, C, E, željezo i kalij) povoljno djeluju na njegov sistem odbrane. Bundeva je također odličan saveznik u snižavanju lošeg hkolesterola jer sadrži fitosterol, prirodnu hemikaliju koja ga snižava te omega-3 masne kiseline koje pridonose smanjivanju nivoa triglicerida u krvi.

Ne zaboravi i na njene sjemenke od kojih se pravi dobro poznato i izuzetno ukusno bundevino, odnosno bučino ulje. Njega bi redovno trebali jesti muškarci jer čuva zdravlje prostate.

I ne samo što je zdrava i ukusna, nego ne sadrži puno kalorija (u sto grama tek 26) te obiluje vlaknima zbog čega je idealna namirnica za sve one koji žele smršavjeti.