Sva vam se masnoća nakuplja oko trbuha? Problem nije samo prehrana

Primjećujete da vam se sva masnoća nakuplja oko trbuha? Ovaj čest problem nije uvijek povezan samo s onim što jedete i koliko vježbate, već i s hormonima koji mogu imati značajan utjecaj.

Pod tim ne mislimo samo na hormone koji su obično povezani s problemima s težinom (hormoni štitnjače, inzulin, leptin itd.).

Krivci što se ne možete riješiti viška masnoće na trbuhu mogu biti i manje očiti hormonski problemi na koje također trebate obratiti pažnju.

  1. Kortizol

Stres ima puno veći utjecaj na vašu težinu nego što mislite. Poznato je da kada smo pod stresom, oslobađaju se veće količine kortizola, zbog čega se on i naziva “hormonom stresa”.

Povećane količine ovog hormona u tijelu uzrokuju ubrzanu pretvorbu šećera u masnoću koja se zatim pohranjuje u obliku zaliha masti.

Ovaj je mehanizam često bio vrlo koristan u prošlosti – te su zalihe, naprimjer, omogućavale našim precima preživljavanje u vremenima kada nije bilo dovoljno hrane.

Međutim, danas ova vrsta skladištenja masti uglavnom nije potrebna i čak je nepoželjna. Dakle, kako biste spriječili prekomjerno nakupljanje masnoće u tijelu (često se višak masnoće nakuplja baš na trbuhu), neophodno je smanjiti količinu stresa u svom životu.

Istovremeno, imajte na umu da povećano oslobađanje kortizola također može biti uzrokovano kofeinom. Dakle, ako se nikako ne možete riješiti masnoća na trbuhu, ima smisla ograničiti unos kave i drugih kofeinskih napitaka.

  1. Estrogen

Ako je nivo estrogena u tijelu normalne, ovaj hormon može čak pomoći u gubitku kilograma ili održavanju vitkosti. Potiče proizvodnju inzulina, koji je presudan za regulaciju šećera u krvi.

Međutim, ako imate previše estrogena tada postoji opasnost od tzv. inzulinske rezistencije. Nivo šećera u krvi ostaje previsok i velik dio glukoze skladišti se u obliku masti. Postoji nekoliko mogućih razloga za povišen nivo estrogena u tijelu.

PROČITAJTE  Trik koji svaka domaćica treba da zna: Ovo voće može da ukloni hrđu sa metalnih površina za čas posla!

Naprimjer, ovaj problem može biti povezan s konzumiranjem mesa prepunog steroida i antibiotika. Istovremeno, uzrok može biti nedovoljan unos vlakana, koji se uglavnom može naći u hrani poput voća, povrća i mahunarki.

Vlakna su neophodna za redovitu probavu, što vam omogućuje brzo i učinkovito uklanjanje viška estrogena.

  1. Testosteron

Iako je povišen nivo estrogena obično problematičan, problem s testosteronom često je gotovo dijametralno suprotan – barem kada je riječ o prekomjernoj tjelesnoj težini ili nakupljanju masti u području trbuha.

U ovom je slučaju premalo testosterona (bez obzira na spol) posebno problematično. Ova je pojava često povezana sa štetnim tvarima kojima smo svakodnevno izloženi – u hrani, kozmetici, sredstvima za čišćenje, namještaju itd.

Među njima možemo pronaći podosta takvih tvari koje se ponašaju vrlo slično estrogenu. To zbunjuje tijelo, a između ostalog može čak povećati rizik od raka dojke i jajnika te endometrioze.

Jedna od posljedica tvari koje oponašaju estrogen u tijelu je i (naizgled) narušeni odnos između estrogena i testosterona.

Ovo je važno, između ostalog, za rast mišića i za normalno funkcioniranje metabolizma. Ako je količina testosterona preniska u odnosu na estrogen ili “lažni estrogen”, to može značiti vrlo spor metabolizam, što dovodi do debljanja.

Čak i u ovom slučaju, višak masnoće ima tendenciju nakupljanja upravo na trbuhu.

Budući da je rast mišića usporen, možda ćete imati problema s oblikovanjem tjelesne figure, unatoč tome što imate naviku redovnog vježbanja i trudite se da vam prehrana bude što raznolikija i zdravija.