Šta jesti, a koje namirnice izbjegavati ako imate anemiju: nije dovoljno konzumirati hranu bogatu željezom nego i paziti da se ono može apsorbirati

Anemija, tj, nedostatak željeza u krvi je prema statističkim podacima najčešći poremećaj nutritivnog statusa na svijetu. Može biti urođena, ali isto tako i uzrokovana nedostatkom unosa željeza kroz hranu. Kompleksan je odnos anemije i prehrane te se ne radi samo o tome da unosite hranu bogatu željezom već i onu koja će vam pomoći da taj nutrijent apsorbirate.

Ovo su primjeri namirnica koje će poboljšati apsorpciju željeza ili je smanjiti.

Kafa se može umiješati u proces apsorpcije, pa čak i pohranu željeza u organizmu. Ovaj napitak bogat je polifenolima, pa ako kafu pijete sat vremena prije obroka, to može biti dobar način da spriječite negativan utjecaj na apsorpciju željeza.

Jaja imaju dvostruki utjecaj na anemiju. S jedne strane, žumanjak je prirodan izvor željeza, dok s druge jaja sadrže protein phosvitin, koji veže željezo i time se ono teže probavlja. Ako doručkujete omlet ili kajganu preporučuje se da popijete čašu limunade jer vitamin C pomaže da se željezo iz namirnica koje ste pojeli oslobodi.

Mlijeko je bogato kalcijem koji se također može negativno odraziti na apsorpciju željeza. Srećom taj je efekt kratkotrajan pa je najbolje konzumirati mliječne proizvode nekoliko sati prije obroka bogatih željezom.

Čaj nije dobar saveznik željeza. Napitak je pun tanina polifenola, koji će utjecati na njegovu apsorpciju, a to se ne odnosi samo na crni čaj, već i na čaj od kamilice i mente. Čaj možete piti, ali pokušajte to ne činiti uz obrok nego nekoliko sati nakon što završite jelo.

Kurkuma je također bogata polifenolima zbog čega se loše slaže s apsorpcijom željeza. Kurkumin iz kurkume se veže za željezo te ga tako ‘krade’ organizmu. Čaša limunade ovdje opet može biti od pomoći.

PROČITAJTE  Hrana koja ugrožava život muškaraca

Čokolada je dobar primjer namirnice koja sadrži izdašne količine željeza, ali i polifenola. Oni se gube tokom fermentacije pa će se željezo puno bolje razgraditi u organizmu.

Zrno pistacije prepuno je željeza, a za razliku od sličnih plodova, ne sadrži puno kalcija koji ometa apsorpciju željeza što ga čini idealnom namirnicom. Dinja je još jedan primjer namirnice koja poboljšava apsorpciju željeza u organizmu.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime