Simptomi nedostatka kalijuma i namirnice koje ga imaju u svom sastavu

Kalijum je jedan od najvažnijih elektrolita u ljudskom tijelu. On je neophodan za zdravlje bubrega, nervnog i kardiovaskularnog sistema, kostiju i mišića.

Znaci nedostatka kalijuma

Neki od najčešćih simptoma nedostatka kalijuma su:

– osjećaj slabosti;

– hroničan umor;

– grčevi u mišićima;

– pad koncentracije;

– aritmija;

– zatvor;

– vrtoglavica;

– učestalo mokrenje;

– bolovi u mišićima.

Kako navodi Citymagazine, ako ste kod sebe primijetili neki od ovih simptoma, obratite se ljekaru da vas uputi na različite testove, nakon kojih ćete definitivno znati da li je nedostatak kalijuma kriv za ove boljke ili njihov uzrok treba tražiti negdje drugdje. U međuvremenu možete povećati unos namirnica s visokim sadržajem ove supstance.

Namirnice koje u svom sastavu imaju dosta kalijuma

Među namirnicama koje sadrže dovoljnu količinu kalijuma, izdvajaju se sljedeće:

Batat

Slatki krompir ili batat ima najrazličitije hranljive materije, uključujući i kalijum. Njegova kora je naročito bogata ovim metalom, zbog čega se preporučuje da ga pripremate neoguljenog.

Avokado

Omiljeni dodatak tostu spada u tzv. superhranu, zbog činjenice da je veoma zdrav za konzumiranje. On, između ostalog, sadrži kalijum, a posebno je zahvalan za pripremu jer ga možete konzumirati uz najrazličitija jela (salatu, jaja, tost, suši itd.).

Zeleno lisnato i zeljasto povrće

Špinat, kelj, zelena salata i drugo lisnato i zeljasto povrće bogat su izvor kalijuma. Pošto su takve namirnice uglavnom niskokalorične, odličan su izbor i za one koji žele da izgube višak kilograma.

Lubenica

Lubenice su voće koje uživamo da jedemo ljeti. Ono ne samo što nas osvježava, već i daje neophodnu hidrataciju tijelu kada su napolju visoke temperature. Budući da lubenica ima kalijum, naša preporuka je da ne propustite priliku da se ljeti zasladite ovom voćkom.

PROČITAJTE  Šest važnih stvari koje trebate znati o tikvicama ako ih često jedete

Citrusi

Citrusi su takođe bogati kalijumom, a naročito narandže. Započnite svoj dan svježe cijeđenim sokom od narandže i drugih citrusa i već ćete sebi obezbijediti dovoljan unos kalijuma za narednih 24 sata.

Ostale namirnice koje možete konzumirati ako imate manjak kalijuma:

– losos;

– banane;

– pasulj;

– suva kajsija;

– dinja;

– orašasti plodovi;

– paradajz;

– kokosova voda.