Savjeti stručnjaka uz koje će povratak u školu biti lakši nego ikada

0
103

Nova školska godina je započela i novi izazovi su stavljeni pred djecu i roditelje. Kako bi školska godina bila uspješna, potrebno je u prvih nekoliko sedmica postaviti rutinu za ostatak godine. Nekoliko jednostavnih pravila olakšat će vašoj djeci prilagodbu školskim obvezama nakon bezbrižnog ljeta.

Uspostavite rutinu

Istraživanja pokazuju da mozak i tijelo odraslih te mozak i tijelo djece najbolje funkcionišu kada postoji predvidljivost, stabilnost i rutine. Pokušajte svaki dan učiniti predvidljivim tako što ćete odlaziti na spavanje i ustajati svaki dan u isto vrijeme. Rituali pred spavanje mogu uključivati pranje zubi, čitanje knjige ili razgovor u krevetu o proteklom danu.

Pripremite se za sutrašnji dan

Roditelji mogu spriječiti puno jutarnjeg stresa ako pripreme za sutrašnji dan započnu noć prije. Naučite djecu da sami pripreme odjeću za školu, spreme torbu, užinu i očiste svoju sobu, sve to može pomoći u sprječavanju jutarnjeg haosa.

Prebacite odgovornost na svoje dijete

Razina odgovornosti koju dajete svom djetetu ovisit će o njegovoj dobi i sposobnostima. Međutim, djeca mogu rano naučiti namjestiti vlastiti alarm i ustati bez da ih roditelji probude. Također, mogu biti odgovorni za predaju zadaće na vrijeme kao i traženje pomoći prije neko dođe do krajnjeg roka.

Djeca koja imaju aktivnu ulogu u pripremama za povratak u školu – poput odabira i organizovanja školskog pribora i nove odjeće – bit će uzbuđeniji zbog povratka u školu. Je li vaše dijete dovoljno staro za poslove poput pražnjenja mašine za suđe ili stola nakon ručka? Dnevni zadaci prilagođeni dobi pomoći će vašem djetetu da stekne neovisnost i samopouzdanje.

Iako je važno dati im zadatke, treba im dati i prostora.

„Svi želimo da naša djeca budu uspješna u školi. Međutim, to nas ponekad može dovesti u iskušenje da se uključimo kada mislimo da naša djeca imaju loš učinak ili griješe. Važno je dati djeci prostor da rade svojim tempom. Vjerujte da će se jednom kad se naviknu na novu rutinu i upoznaju nove ljudi u svom životu, stati na svoje noge“, rekla je dr. Caroline Moul, stručnjakinja za dječju psihologiju.

Nova pravila za korištenje tehnologije

Djeca tokom ljeta obično imaju više vremena za igranje video igrica, slanje poruka prijateljima i gledanje filmova. Tokom školske godine obaveze im neće dopustiti toliko vremena za korištenje tehnologije. Postavite porodična pravila i ograničenja o vremenu provedenom pred ekranom.

„Pobrinite se da korištenje tehnologije ne ometa domaće zadaće, tjelesnu aktivnost i vrijeme s prijateljima i porodicom“, rekla je psihologinja Sally Gainsburry, direktorica Klinike za liječenje i istraživanje ovisnosti o kockanju.

Zašto cijelu porodicu ne biste “isključili” prije spavanja? Odaberite mjesto gdje će svi moći napuniti svoje uređaje preko noći. Koristite budilnik umjesto mobitela da biste se ujutro probudili. Isto tako, možete organizovati porodično vrijeme tokom kojeg niko ne smije koristiti tehnologiju i provedite ga u zbližavanju.

Odvojite vrijeme za razgovor

Ovo pravilo se nadovezuje na vrijeme bez tehnologije. Kada djeca dođu iz škole ili kada vi dođete s posla, odvojite vrijeme za povezivanje barem nekoliko minuta prije nego što krenete s pripremom večere. Postavljajte djeci otvorena pitanja, na primjer, šta im je bilo najbolje tokom dana, ko su im prijatelji i što su naučili ili se trude naučiti. Posvetite im puno pažnju na nekoliko minuta i budite uzbuđeni zbog dobrih stvari koje dijele.

Napravite porodični kalendar

Bilo da se radi o digitalnom kalendaru kojeg svi dijelite ili kalendaru u kuhinji, potaknite svoju djecu da uključe stvari u kalendar čim saznaju za njih. Usklađivanje rasporeda može spriječiti nepotreban stres. Uz to, vaša djeca će naučiti organizovati svoje obaveze na vrijeme.

Neka vaše dijete ima kvalitetan san

Djeci u dobi od tri do 12 godina potrebno je 10-12 sati sna svake noći kako bi sljedeći dan funkcionisali najbolje. Za tinejdžere, društveni pritisci mogu se urotiti protiv njih da ostanu budni kasnije, ali većini tinejdžera je potrebno osam do devet sati sna svake noći. Potaknite zdrave rutine spavanja od početka godine.

Vodite brigu o sebi

Dok se djeca vraćaju u školu, svakako odvojite vrijeme za sebe. To može uključivati kafe s prijateljima, odlazak u teretanu ili čitanje omiljene knjige. Zdrava prehrana, vježba i dovoljno sna će vam pomoći da budete u punoj snazi. Upamtite da ste puno bolji roditelj kad ste vi dobro.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here