Samo tri minute intenzivnih aktivnosti mogu smanjiti rizik od prijevremene smrti

rizik od prijevremene smrti žena se penje u stepenicama

Osobe koje svaki dan imaju tri jednominutne intenzivne aktivnosti, poput penjanja uz stepenice, imaju 39 posto manji rizik od prijevremene smrti iz bilo kojeg razloga. Pokazalo je to britansko-australsko istraživanje.

Bilo da se radi o igranju sa psom ili intenzivnim kućanskim poslovima, samo nekoliko minuta žustre aktivnosti u svakodnevnom životu moglo bi dramatično smanjiti mogućnost rane smrti. Pokazalo je to istraživanje koje prenosi Guardian.

Istraživanje koje su vodili naučnici sa Univerziteta u Sydneyu otkrilo je da ljudi srednje životne dobi, koji ne vježbaju u slobodno vrijeme u teretani, a koji uspiju dnevno imati tri vrlo kratke intenzivne aktivnosti, imaju 39 posto niži rizik od smrti od onih koji se ne bave nikakvom intenzivnom aktivnošću.

Mark Hamer, koautor studije, rekao je da rezultati naglašavaju važnost povremene tjelovježbe.

“To bi moglo biti nešto poput igranja s djecom. Moguće je da vidite da vaš autobus upravo kreće pa morate hodati izuzetno brzo da stignete na autobus. Može biti da živite u stambenoj zgradi i morate nositi kupljene namirnice uz stepenice”, rekao je. “To su takvi kratki snažni napori u svakodnevnom životu.”

Zdravstveno stanje ispitanika pratilo se skoro 7 godina

Hamer i kolege izvijestili su u časopisu Nature Medicine da su analizirali podatke iz UK BioBank, istraživačkog poduhvata koji je upoređivao podatke o genetici, načinu života i zdravlju više od 500.000 ljudi od početka 2006. godine.

Tim se usredotočio na više od 25.000 ispitanika prosječne dobi od 61.8 godina. Oni inače isu vježbali u svoje slobodno vrijeme, osim jedne rekreativne šetnje sedmično. Kao dio studije BioBank, ti su ispitanici također nosili uređaj za praćenje aktivnosti na zapešću tokom perioda od sedam dana. Tim je otkrio da je gotovo 89 posto učesnika poduzelo kratke snažne aktivnosti. Velika većina trajala je samo jednu ili dvije minute. Uočeno je da aktivnost smanjuje rizik od prijevremene smrti.

PROČITAJTE  Šta se dešava u našem organizmu kad napravimo 10.000 koraka

Naučnici su pratili zdravstveno stanje učesnika u prosjeku 6,9 godina. Otkrili su da je 852 umrlo, uključujući 511 od raka i 266 od kardiovaskularnih bolesti. Naučnici su uzeli u obzir faktore kao što su pušački status, dob, spol i lijekovi. Tim je otkrio da su oni koji su imali samo tri jednominutne snažne aktivnosti svaki dan imali 39 posto manji rizik od smrti od bilo kojeg uzroka u praćenom periodu u odnosu na one koji nisu imali takve aktivnosti. Utvrdili su da je prosječno 11 jednominutnih intenzivnih aktivnosti dnevno bilo povezano s 48 posto manjim rizikom od smrti. Utjecaj je bio još izraženiji u slučaju smrti od kardiovaskularnih bolesti.

Svaka aktivnost se računa

Ispitanici koji su imali tri jednominutne snažne aktivnosti svaki dan imali su 49 posto manji rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti i 30 posto manji rizik od smrti od raka, u poređenju s onima koji nisu imali takve aktivnosti. Oni s 11 jednominutnih aktivnosti dnevno imali su 65 posto niži rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti i 49 posto niži rizik od smrti od raka.

Odraslima se trenutno preporučuje 150 minuta umjerene do brze tjelovježbe ili 75 minuta intenzivne aktivnosti sedmično. Međutim, ažurirane smjernice koje su objavili glavni medicinski stručnjaci Velike Britanije u 2019. sugeriraju da se čak i vrlo kratki intenzivni napori mogu zbrajati.

“Poruka – sve se računa – stvarno je dobra”, rekao je Hamer. “Mislim da većina ljudi vjerovatno može pokušati biti aktivnija u svakodnevnom životu. To ne znači da morate uzeti članstvo u teretani.”