Razlika između obične i menstrualne migrene – kako pomoći sebi?

Američka istraživanja Klinike Cleveland pokazala su da žene češće pate od migrena nego muškarci, a između 60 i 70 posto njih povezano je sa menstrualnim ciklusom.

Što je migrena

“Razlika između migrene i najčešće tenzijske glavobolje jest u činjenici da su migrene daleko teže, a bolovi su često nepodnošljivi i to samo na jednoj strani glave”, kaže prof. Alexander Mauskop, profesorica kliničke neurologije.

“Bol je snažnija uz tjelesnu aktivnost i često je prati mučnina, osjetljivost na svjetlo i buku te mirise. Ali za dijagnozu nisu nužni svi ovi simptomi, nego su dovoljna samo dva”, nastavila je.

Simptomi migrene

Migrenske glavobolje su prilično teške i uz preosjetljivost na svjetlo te mučninu, mogu je pratiti o osjetljivost na zvukove, povraćanje i vizualne smetnje.

“Oko 25 posto ljudi koji pate od migrenskih glavobolja imaju vizualne smetnje. Na primjer, to može biti pojava snažnih svjetlosnih bljeskova. Stanje je zastrašujuće, posebno ako ste ga iskusili prvi put”, pojašnjava neurologinja dr. Sara Crystal.

Dodatno, mnogi će nekoliko sati prije pojave glavobolje iskusiti prve tegobe kao što su promjene raspoloženja, zijevanje ili žudnje za određenom vrstom hrane.

“Dodatno, čak i nakon što bol prestane, mnogi će osjećati tegobe nalik mamurluku te imati poteškoće sa koncentracijom, umorom i općenitim osjećajem slabosti. To može potrajati i do dva dana”, nastavila je dr. Crystal.

Koja je razlika između obične migrene i menstrualne migrene?

“Menstrualna migrena je tipičan oblik migrene koji se javlja prije ili tokom mjesečnice. Pad hormona estrogena utječe na njenu pojavu”, pojašnjava dr. Mauskop.

Dodaje kako se pad estrogena javlja u manjem obimu uoči ovulacije, pa će neke žene migrenu iskusiti dvaput na mjesec, tokom ovulacije i tokom menstruacije.

PROČITAJTE  Analgetici mogu da povećaju bol, kao i učestalost glavobolja

“Tokom trudnoće i menopauze migrene nerijetko prestaju jer je razina estrogena stabilna”, kazala je.

Zašto se tokom ciklusa javlja migrena?

Nutricionistica i specijalistica za hormone Maritza Worthington kaže da se migrene povezane sa hormonalnom slikom javljaju kad nam tijelo nešto želi poručiti.

“Ukoliko se migrena javlja svakog mjeseca tokom ciklusa, to može ukazati na dominaciju estrogena, neravnotežu razina kortizola i štitne žlijezde te nedostatak nutrijenata poput vitamina B i magnezija”, pojašnjava Worthington.

Liječenje menstrualne migrene

1. Kalendar

Dr. Crystal savjetuje da vodite evidenciju i pratite kada se migrena javlja tokom ciklusa, koji su simptomi te kakvog je intenziteta.

“Kada se tokom vremena iskristalizira sve navedeno, ljekari će lakše ustanoviti što potiče migrenu i još važnije, kako je spriječiti”, kaže dr. Crystal.

Dodaje kako je važno pratiti i mjesečnicu.

“Ako istovremeno pratite pojavu migrene i mjesečnice lakše ćemo ustanoviti u kojem dijelu ciklusa migrena zapravo počinje. To pomaže preduhitriti bol”, savjetuje dr. Crystal.

2. Prehrana

“Hrana sa protuupalnim svojstvima poput korjenastog i drugog povrća te đumbira i kurkume pomaže prebroditi tegobe u danima koji prethode menstruaciji. Kurkuma je snažna i pomaže smanjiti upalne, kao i procese koji utječu na nastanak bola. Možete je konzumirati kao napitak, u kapsulama ili tinkturama ako vam je potrebna povećana doza”, savjetuje Worthington.

Istraživanja su pokazala da protuupalno djelovanje ima i đumbir, a u dozama većim od 1000 mg može smanjiti bolove tokom menstruacije,.

“Uvijek je dobra ideja koristiti kurkumu i đumbir kao snažan protuupalni čaj”, savjetuje nutricionistica.

3. Magnezij

“Kod svojih pacijenata najčešće se susrećem sa nedostatkom magnezija i to može biti povezano sa snažnim glavoboljama. Mnoge žene kroz prehranu ne unose dovoljno magnezija, a suočavaju se sa svakodnevnim stresom modernog načina života “, kaže Worthington pojašnjavajući da se tokom ciklusa zalihe magnezije u tijelu troše brže.

PROČITAJTE  Zdravi smoothie sa jabukama za dozu energije svakog dana

“Zato je dobro najmanje jedanput na tjedan konzumirati hranu bogatu magnezijem. Izvrsni izvori su zeleno lisnato povrće, riba, bundeva, tamna čokolada i slično”, kazala je nutricionistica.

4. Esencijalna ulja

“Nekoliko kapi esencijalnog ulja od peperminta možete utrljati u sljepočnice i to će također ublažiti tegobe. To je stimulirajuće ulje koja ima blago energizirajući učinak te pomaže ublažiti migrenu i menstrualne bolove koji se mogu javiti tokom mjesečnic”, zaključila je Worthington.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime