Rajsko voće: Razlozi zašto treba konzumirati suhe smokve

Suhe smokve izvrstan su izvor brojnih nutrijenata. Međutim, suho voće čini manje od jedan posto uobičajeno konzumirane količine voća te stručnjaci preporučuju veću zastupljenost suhog voća u prehrani kao značajnog izvora antioksidansa i prehrambenih vlakana.  

Suhe smokve praktičan su i nutritivno vrijedan obrok za sportiste rekreativce i profesionalce, a u kombinaciji s orašastim plodovima mogu poslužiti kao idealan međuobrok.

Redovno konzumiranje suhih smokava bez sumnje povoljno djeluje na kardiovaskularno zdravlje.

U narodnoj medicini smokva se koristi protiv zatvora, zubobolje, oteklina, tumora, kašlja, bradavica, upale grla, čireva i gnojnih apscesa.

Uživanje u svježim i suhim smokvama preporučljivo je onima koji pate od povišenog holesterola, jer ovo voće obiluje vlaknima.

Ona sadrži više vlakana od bilo kojeg drugog voća ili povrća, posebno je bogata pektinom, topivim vlaknom koje može sniziti nivoe holesterola u krvi.

Samo pet smokvi na dan osigurava više od 20 posto preporučene dnevne količine vlakana. 

Smokva je, također, bogat izvor kalcija, željeza, magnezija, vitamina B6 i kalija.

Sadrži i triptofan, spoj koji potiče dobar san i pomaže da mozak ispravno iskoristi glukozu, pospješujući dobru cirkulaciju.

U 100 grama sirove smokve ima 17,5 miligrama magnezija, a jednaka količina sušenih smokava sadrži trostruko toliko magnezija. Ovaj mineral igra važnu ulogu u zaštiti organizma od štetnog utjecaja psihičkih stresova i pravi je melem za živčani sistem.

PROČITAJTE  Redovno konzumiranje začina pozitivno utječe na smanjenje krvnog pritiska i holesterola