Promjene koje ćete osjetiti ako prestanete piti energetska pića 

energetska pića
Nivo ansioznosti će se znatno smanjiti ukoliko prestanete konzumirati energetska pića

Energetska pića ponekad su od velike pomoći. Pomama za njima, bilo da je pred nama duga noć ili naporan dan – vjerovatno neće prestati tako skoro. Ipak, dobro je znati za niz prednosti koje ćemo uočiti ako ih prestanemo svakodnevno unositi. 

Iako kao glavno “obećanje” iza energetskih napitaka stoji ono da ćete biti puni energije, poletni, fokusirani i budni, ona su često sinonim za visoku količinu šećera, višak kofeina (uključujući guaranu) i dodane B-vitamine (najčešće B12). A oni nisu idealni za zdravlje našeg organizma. 

U nastavku su sigurno neka od iznenađujućih poboljšanja koja ćete osjetiti u svom organizmu ako se odreknete ove vrste napitaka. 

Manje glavobolja 

Iako bi glavobolje mogle biti jače prvih nekoliko dana od prestanaka uzimanja ove vrste pića, na dugoročno će vam dobro poslužiti, uključujući vjerovatno manje glavobolja. Američka fondacija za migrenu preporučuje da osobe s epizodičnim migrenama i dnevnim glavoboljama ograniče ili potpuno izbjegavaju kofein te da njegov dnevni unos može dovesti do prekomjerne upotrebe lijekova (čak i “povratnih”) glavobolja. Studija iz 2020. godine u časopisu Nutrients dodatno je istraživala povezanost kofeina i glavobolje. Ističe se da veće doze kofeina izazivaju glavobolju i da veći početni unos kofeina povećava vjerojatnost glavobolje nakon ustezanja. Razmislite o smanjenju trenutnog unosa kofeina iz pića. Naročito energetskih, i budete dosljedni jednoj količini koju ćete piti svakoga dana. 

Poboljšanje u probavi 

Energetska pića i kofein koji se u njima nalaze mogu opustiti ili oslabiti donji ezofagealni sfinkter probavnog trakta. To bi potom moglo izazvati refluks kiseline i žgaravicu. Ograničavanje unosa energetskih napitaka moglo bi rezultirati boljom kontrolom gastroezofagealne refluksne bolesti (GERB). Smanjuje vjerovatnost regurgitacije kiseline u grlo ili usta. Neki bolesnici od sindroma iritabilnog crijeva (IBS) također bi mogli imati koristi od ukidanja energetskih napitaka. Naime, i šećer (obično oko 60 grama dodanih po limenci) i kofein u energetskim pićima mogu promijeniti vrijeme prolaska kroz crijeva. A to onda može dovesti do grčeva, čak i proljeva. 

PROČITAJTE  Šta ne biste trebali jesti prije spavanja ako želite miran i ugodan san

Umanjit će se anksioznost 

Američka psihološka udruga definira anksioznost kao emociju koju karakteriziraju osjećaji napetosti, zabrinutih misli i tjelesne promjene poput povišenog krvnog pritiska. Energetska pića, a posebno kofein iz njih, povezuju se s tjeskobom. Studija iz Depression and Anxiety 2014. godine pronašla je značajnu korelaciju između konzumacije energetskih pića i anksioznosti kod mladih muškaraca. 

energetska pića
Energetska pića mogu pojačavati glavobolju

Smanjen rizik od abnormalnih srčanih ritmova 

Neki dokazi upućuju na veće abnormalne otkucaje srca s prekomjernom konzumacijom kofeina. Konzumacija kafe s kofeinom povezana je s 54 posto većim povećanjem preranih ventrikularnih kontrakcija (vrsta abnormalnog otkucaja srca). Zaključeno je to u analizi iz Naučnih sesija American Heart Association 2021. Journal of the American Heart Association objavio je studiju iz 2019. Ona je zaključila da akutna konzumacija energetskog napitka s kofeinom značajno produljuje “QT interval” u usporedbi s placebom. Dulji QT intervali povezani su s aritmijama i mogu biti krivci za iznenadne srčane zastoje povezane s konzumiranjem energetskih pića. 

Bolje ćete spavati 

I ono što vjerovatno znamo, ali što nije manje važno je da je kofein poznati stimulans te da bi vam većina limenki energetskog napitka mogla poremetiti san. Preporučuje se zadržati ukupni unos kofeina ispod 400 miligrama dnevno. Međutim, ispod 300 miligrama je još idealnije, dok bi se brojka trebala svesti i na ispod 200 miligrama ukoliko ste trudni. Studija iz 2013. u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine zaključila je da konzumacija kofeina unutar šest sati prije spavanja ima značajne ometajuće učinke na san. Odnosno, da je kofein povezan s nesanicom. Razumno je sumnjati da bi smanjenje unosa kofeina moglo poboljšati trajanje sna.