Presijecite: Izborite se sa emocionalnim prejedanjem odmah i sada

emocionalnim prejedanjem žena sjedi u krevetu i jede kolače suze

Ljudi koji imaju problem sa kompulsivnim emocionalnim prejedanjem koriste hranu kao jedini način da se izbore sa negativnim emocijama. Ne budite jedan od njih. Ponekad se najjača želja za hranom javlja kada ste emocionalno na najslabijoj tački. Hrani se obraćate za utjehu, svjesno ili nesvjesno, kada se suočite sa teškim problemom, kada osjećate stres ili osjećate dosadu.

Emocionalno prejedanje može da sabotira i stopira mnogo toga u vašem životu, ne samo želju da izgubite nekoliko kilograma. Ovaj problem inače često dovodi do toga da jedete previše kalorične, slatke i masne hrane. Dobra vijest je da ako ste skloni emocionalnom prejedanju, možete poduzeti korake kako biste povratili kontrolu nad svojim životom i navikama u ishrani. Vreme je da počnete da se hranite zdravo i pametno.

Kako funkcioniše ciklus raspoloženja-hrana-gubitak težine?

Emocionalno prejedanje je način da se potisnu ili umire negativne emocije, kao što su stres, bijes, strah, dosada, tuga i usamljenost. Veliki životni događaji ili, češće, problemi svakodnevnog života mogu izazvati negativne emocije koje dovode do emocionalnog prejedanja i remete vaš svakodnevni život. Šta može biti okidač za emocionalno prejedanja?

Sukobi u odnosima
Posao ili drugi stresni faktori
Umor
Finansijski pritisci
Zdravstveni problemi

Iako ima i onih koji usled svega navedenog jedu manje, više je onih koji stres i negativne emocije liječe hranom. Tačnije, velikim količinama hrane.

U stvari, vaše emocije mogu postati toliko vezane za vaše navike u ishrani da automatski posegnete za poslasticom kad god ste ljuti ili pod stresom, a da ne razmišljate o tome šta radite.

Hrana također služi kao smetnja. Naprimjer, ako ste zabrinuti zbog predstojećeg događaja, možete se usredsrediti na prejedanje umjesto da se nosite sa bolnom situacijom.

PROČITAJTE  Jogurt ima iznenađujući učinak na naš imunitet – tvrdi studija

Koje god emocije da vas natjeraju da se prejedate, krajnji rezultat je često isti. Efekat je privremen, emocije se vraćaju i vjerovatno ćete tada snositi dodatni teret krivice, jer ste se i ugojili, što je u suštini najmanji problem. Problem je to što vas vaše emocije pokreću da se prejedate.

Kako se vratiti na pravi put?

Kada negativne emocije prijete da izazovu emocionalno prejedanje, možete poduzeti korake da iskontrolišete ovu svoju potrebu. Da biste zaustavili emocionalno prejedanje, isprobajte sljedeće:

Vodite dnevnik hrane. Zapišite šta jedete, koliko jedete, kada jedete, kako se osjećate kada jedete i koliko ste gladni. Vremenom ćete možda vidjeti obrasce koji otkrivaju vezu između raspoloženja i hrane.

Ukrotite svoj stres. Ako stres doprinosi vašem emocionalnom prejedanju, isprobajte tehniku upravljanja stresom, kao što su joga, meditacija ili duboko disanje.

Provjerite stvarnost gladi. Da li je vaša glad fizička ili emocionalna? Ako ste jeli prije samo nekoliko sati, a stomak vam ne krči, vjerovatno niste gladni.

Borite se protiv dosade. Umjesto da grickate kada niste gladni, prošetajte, pogledajte film, slušajte muziku, čitajte, surfajte internetom ili pozovite prijatelja.

Uklonite iskušenje. Ne držite u svom domu nezdravu hranu kojoj je teško odoljeti.

Jedite zadovoljavajuće količine zdravije hrane, uživajte u povremenoj poslastici i uživajte u obilju raznovrsnosti.

Usredsredite se na pozitivne promjene koje pravite u svojim navikama u ishrani i odajte sebi priznanje za promjene koje će dovesti do boljeg zdravlja.

Kada tražiti stručnu pomoć

Ako ste isprobali opcije samopomoći, ali jošne možete da kontrolišete emocionalno prejedanje razmislite o tome da potražite pomoć stručnjaka. Terapija vam može pomoći da razumijete zašto se emocionalno prejedate i šta je zapravo pravi problem.

PROČITAJTE  Bjelance krije tajnu čistog i lijepog lica

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime