Preporučuju dijetetičari: Šta možete jesti za večeru, a da se ne debljate

0
200

Kada je riječ o večeri, prejedanje može dovesti do lošeg spavanja, a zbog obroka koji nas ne zasiti možete da poželite još hrane, tako da je rezultat želja za još hrane kasno uvečer, prije spavanja. Da ne biste lutali, evo šta bi trebalo da jedete za večeru, po preporukama dijetetičara.

PRVA OPCIJA: IZBALANSIRAN IZBOR POVRĆA, PROTEINA, ŽITARICA I ZDRAVIH MASTI

Dijetetičar Natalie Rizo preporučuje da u svoju večeru uključite povrće, proteine, žitarice i zdrave masti, što će vam pomoći da ostanete siti i izbjegnete grickanje kasno uvečer. Prema njenim preporukama, ono što bi trebalo da jedete za večeru treba da bude na jednom tanjiru, i to pola da bude povrće, četvrtina protein, a četvrtina skrob ili skrobno povrće.

Ona je navela i grilovanog lososa sa kvinojom i grilovanim povrćem, i zdjelu povrća sa smeđom rižom i tofuom kao glavne primjere. Zdrave masnoće mogu da budu uključene u savjet šta bi trebalo da jedete za večeru, i to dok se priprema povrće na ekstra djevičanskom maslinovom ulju ili ako se doda avokado.

DRUGA OPCIJA: JEDITE ŠTO RAZNOVRSNIJE, NEKA BUDE SVEGA

Iako takozvani „obrok iz jednog lonca” dobro dođe, dijetetičar Chatrine Rayner ohrabruje ljude da uključe više od jedne vrste hrane za večeru. Ako nju pitate šta bi trebalo da jedete za večeru, dobit ćete odgovor da slobodno možete jesti makarone za sirom, i to kao dodatak uz, naprimjer, piletinu ili lososa sa brokulom. Savjetuje i da nasjeckate jabuke, popijete mlijeko i uživate.

Ona kaže i da, ukoliko želite da pojedete burger ili tortu ili šta god vam se jede, to slobodno i uradite. Tako, ukoliko sa menija restorana poručite najzdravije jelo, pa dođete kući i žudite za još hrane, onda je trebalo odmah da poručite šta ste htjeli. Ono što bi trebalo da jedete za večeru, po njoj, treba da bude ono u čemu ćete uživati i što će vam prijati.

TREĆA OPCIJA: VEGETERIJANSKI OBROK SA PROTEINIMA I SLOŽENIM UGLJIKOHIDRATIMA

Meredith Price, dijetetičar vegeterijanac, uglavnom za večeru jede veliku salatu (miks zelenila, paradajz i krastavce sa laganim dresingom u maslinovom ulju i balzamiko sirćetu), dva do tri komada pečenog tofua, a sa strane pomfrit od pečenog slatkog krompira, uz veliku čašu vode.

Prema njenim preporukama, napravite izbalansiran obrok kada birate šta bi trebalo da jedete za večeru, i to će smanjiti želju za drugom hranom jer ćete već unijeti sve što je potrebno: i proteine, i ugljikohidrate, i zdrave masti.