Postoje dijete koje dozvoljavaju da piješ alkohol: Jeste li znali?

Zaboravi na alkohol – prvi je savjet koji dobiješ kad planiraš da izgubiš koji kilogram viška.

Takve preporuke imaju smisla jer alkohol ima dosta kalorija. Ipak, postoje dijete koje dozvoljavaju povremene „izlete“.

Alkohol sadrži sedam kalorija po gramu, što je više od svega sem od čiste masti, koja ima devet kalorija po gramu. Ali kao što se nećemo ugojiti od optimalnog unosa dobrih masnoća, tako nema razloga ni da se sasvim odreknemo alkohola ako bismo da smršamo.

Jedna studija je pokazala da mala do umerena količina alkohola nema veze sa gojenjem. Pokazalo se i da, ako dnevno piješ dva pića, neće se ništa loše desiti kad staneš na vagu. Zanimljivo je i da je istraživanje pokazalo da pivo, za razliku od drugih alkoholnih pića, goji. Zadovoljna.rs je izdvojila dijete uz koje se ne moraš odreći alkohola u potpunosti, ali pod uslovom da ne pretjeraš.

Weight Watchers

Dijeta se temelji na sistemu bodovanja koji ti omogućuje da biraš sama obroke. Prvi korak u ovoj dijeti je da na osnovu tvoje visine, starosti, trenutnog broja kilograma i fizičke aktivnosti odrediš broj bodova koje svakodnevno možeš da potrošiš.

U ovoj dijeti nijedna hrana nije zabranjena, ali svaka ima svoju vrednost. To znači da možeš da jedeš i desert, ali ako nosi mnogo bodova, onda nakon toga ne bi trebalo ništa drugo jesti. Sve dok ostaneš unutar svog dnevnog cilja, možeš da potrošiš bodove kako god želiš, čak i na alkohol.

Broj bodova u svakom alkoholnom piću varira, ali nećeš mnogo pogriješiti ako piješ ona pića koja inače idu u koktele, recimo, votku ili martini.

PROČITAJTE  Preporuke stručnjaka: Prije kafe pojedite nešto, kako biste izbjegli odlazak na toalet

Keto

Popularna Keto dijeta podrazumijeva da iz ishrane treba izbaciti šećer i ugljene hidrate, a da treba jesti više masti, pa se tijelo dovodi u stanje ketoze, tj. za energiju koristi sopstvene resurse.

Tu je i alkohol dozvoljen sve dok ne sadrži dodatnog šećera. To dosta ograničava izbor, ali uz Keto povremen možeš da uživaš u šotovima i svim varijacama koktela Bloody Mary, naravno, pod uslovom da nema mnogo šećera.

Jenny Craig

Osnova ove dijete su manje porcije, ali ne drastično manje hrane ili izbacivanje cijelih grupa namirnica.

Jenny Craig je jednostavna i raznolika dijeta u kojoj nema brojanja kalorija i zabranjenih namirnica. Jedan obrok treba da ima oko 60 odsto ugljenih hidrata, 20 odsto proteina i 20 odsto masti.

Dakle, nema potrebe da se odrekneš bilo čega u potpunosti, samo treba da jedeš unaprihed osmišljene porcije. Takođe, jedno piće poslije posla biće sasvim OK – prijaće poslije napornog dana, a neće ti poremetiti plan da skineš koji kilogram.

Biggest Loser

Ovaj režim ishrane baziran je na popularnom TV šou-programu i znači da se treba pridržavate tzv. Biggest Loser piramide. Pravilo 4-3-2-1 kaže da treba svakodnevno konzumirati četiri porcije voća i povrća, tri porcije proteina iz nemasnog mesa, niskomasnih mliječnih proizvoda ili biljnih izvora, dvije porcije žitarica od cijelog zrna i jednu ekstra porciju koja može da sadrži masti i ulja, slatkiše, alkohol ili drugu omiljenu hranu pod uslovom da ne sadrži više od 200 kalorija.

Dakle, dozvoljeno ti je da uneseš dodatnih 200 kalorija, a one mogu da budu od alkohola, ako se recimo odrekneš deserta. Samo prvo provjeri da piće koje odabereš nema više od tih 200 kalorija.

PROČITAJTE  Stručnjaci izračunali: Evo koliko kilograma treba da imate za svoju visinu

Volumetrics

Jedeš istu količinu hrane bez obzira na to koja hrana je u pitanju – to kaže ova dijeta. A pošto 500 grama povrća ima znatno manje kalorija od 500 grama mesa, važno je jesti niskokaloričnu hranu.

Poželjne namirnice su voće i povrće, žitarice od cijelog zrna, nemasna mesa, meso živine, riba, nemasno mlijeko. Bez griže savjesti možeš da uživaš i u alkoholu, a dobar izbor je tekila, nikako ona pića sa mnogo šećera.

5 alkoholnih pića koja ne kvare dijetu

Crveno vino –  po običaju ima manje kalorija od bijelog, a savršeno ide uz crveno meso. Inače, crveno vino pomaže u smanjenju holesterola jer je bogato antioksidansima.

Bijelo vino – ukoliko ne voliš crveno vino, belo je savršena alternativa. Gledaj da bude kvalitetnije i da ne pretjeraš. Ima skoro ista svojstva kao i crveno, osim nešto manje antioksidanasa.

Tekila – ne sadrži gluten, a pravi se od najmanje 51 odsto fermentisane i destilovane agave. Da ne bi bilo problema s kilažom, ne miješaj je sa slatkim sirupima, a da ne bi bilo mamurluka, pazi na količinu.

Votka – u jednoj čaši votke ima samo 97 kalorija, što je čini savršenim pićem za sve one koji su na dijeti. S druge strane, u jednoj čaši vina ima 100 kalorija. Votka dobro ide uz kiselu vodu i limetu, a izbjegavaj slatke sokove kao dodatak.

Šampanjac – kad dođe vrijeme da se nazdravi, pravi izbor je šampanjac, posebno jer ima samo 91 kaloriju u jednoj čaši. Ali i sa njim, kao i sa svim drugim alkoholnim pićima – samo oprezno.