Pomažu! Uz ove napitke spavat ćete poput bebe i odmoriti se

0
115

Stres, brige i promjena vremena mogu znatno utjecati na ritam spavanja, a upravo je san ključan u održavanju zdravog života i reguliranju kilograma. Nasreću, majka priroda se pobrinula i za taj problem te ponudila bilje, voće i mliječne proizvode koji pomažu da se lakše ušuškamo u krevet i zaspimo.

Mlijeko je odavno poznato po svojem umirujućem djelovanju, a pripremite ga i s malo muškatnog oraščića i meda. Možete probati i “zlatno mlijeko” prema drevnoj indijskoj knjizi o medicini, ayurvedi, s kurkumom, medom i crnim paprom za osjećaj mira, spokoja i zadovoljstva.

Čaj od kamilice također je umirujući, no onaj od biljke valerijane specijaliziran je za nesanicu. Pomoći mogu i čajevi od hmelja, matičnjaka ili tropskog voća. Popiti možete i čašu soka od grožđa, no nemojte pretjerivati zbog šećera. Toplo se preporučuje banana koja umiruje te višnja jer potiče melatonine, hormone koji vraćaju “unutarnji sat” u ravnotežu.

Smoothie od banane, načinjen od šoljice zobenog mlijeka i kašikice meda, osigurat će magnezij, kalij i ponešto vitamina B grupe koji će pridonijeti sveukupnom opuštanju. Pomaže i višnja. Prema istraživanju objavljenom u časopisu Journal of Medicinal Food, uzimanje 250 mililitara soka od višnje ujutro i navečer tokom dvije sedmice značajno je smanjilo intenzitet nesanice.

Čaj od kamilice i lavande

Sastojci: kašikica sušenih cvjetova lavande, kašikica sušenih svjetova kamilice, 2,5 dl vode, malo mlijeka i meda

Priprema: Zavrijte vodu, a kamilicu i lavandu stavite u vrećicu ili malo cjedilo za čaj pa prelijte vodom. Ako nemate ovaj pribor, jednostavno prelijte vodu preko cvjetova pa ocijedite naknadno. Ostavite od 10 do 15 minuta. Dodajte malo mlijeka i meda po želji.

Smoothie s višnjom i bananom

Sastojci: 1/2 kašikice mlijeka, 1/2 banane, 1/2 kašikice višnji iz nezaslađenog kompota ili zamrznutih, 1/4 kašikice muškatnog oraščića, kašikica meda

Priprema: Bananu narežite na ploške i zamrznite pa blendajte sve sastojke od 30 do 45 sekundi, do željene gustoće smoothieja. Možete mu dodati kašikicu lanenih sjemenki, 1/4 kašikice sjeckanih badema ili 1/2 kašikice kakao praha.

Domaći kefir

Sastojci: 2 kašike kefirnih zrnaca, 1/2 l mlijeka (najbolje domaće)

Priprema: U staklenku ili staklenu bocu ulijte mlijeko. Dodajte zrnca kefira. Ostavite na sobnoj temperaturi najmanje 24 sata dok se ne zgusne. Zatim procijedite, gljive isperite pod mlazom hladne vode i ponovno ih prelijte mlijekom.