Planirate uzimati magnezij? Ovih 6 stvari je dobro prije toga znati

magnezij žena doručak pahuljice mlijeko voće

Magnezij je vrlo dobar čistač crijeva. Kako ga probavljamo, on privlači tekućinu u crijeva. To znači da se trbušni mišići opuštaju, a crijeva mogu lakše biti ispražnjena. Osim što pomaže radu crijeva, magnezij je ključan za mnoge vitalne procese u našem tijelu. S njim srce kuca pravilnijim ritmom, mišići bolje funkcioniraju i manje se grče (što omogućuje bolje sportske rezultate), lakše se nosimo sa stresom, ublažujemo glavobolju, sprječavamo prehlade i smanjujemo štetnost pušenja. Mnogo je nutrijenata ključno za zdrave dječje kosti, a jedan od njih je magnezij. Kalcij je bitan, ali nije bitniji od magnezija.

Uz to što povećani unos magnezija, esencijalnog minerala kojeg nalazimo u tamnom lisnatom povrću, može pomoći u obrani protiv gubitka pamćenja povezanog sa starom dobi, on vas može zaštititi i od moždanog udara. Do ovog su zaključka stigli švedski istraživači Instituta Karolinska.

Magnezij potražite u zelenom lisnatom povrću, cjelovitim žitaricama, smeđoj (integralnoj) riži, mliječnim proizvodima, sjemenkama, mesu, morskim plodovima i ribi.

Iako se nalazi u mnogim namirnicama, dosta je ljudi koji mogu patiti od manjka magnezija, a u rizičnoj su skupini osobe starije od 70 godina i mlade djevojke.

Prije nego kupite suplement magnezija, neke stvari morate znati.

Koliko magnezija trebamo

On se prirodno nalazi u kostima, mišićima i ćelijama, a potrebno nam je od 310 do 420 miligrama magnezija u danu.

Zašto suplementi

“Radi se o ključnom elektroliti koje tijelo treba i koji utječe na skoro sve funkcije u organizmu. Aktivira enzime koji kontroliraju probavu, apsorpciju proteina,, masnoća i ugljikohidrata”, pojasnila je dr. Carolyn Dean, nutricionistica i autorica knjige “The Magnesium Miracle”.

”Možemo ga unijeti putem hrane, ali mnogi će ipak odabrati suplemente kako bi osigurali dovoljan dnevni unos. Postoje i grupe ljudi koji su u rizičnoj skupini od manjka magnezija, a između ostalog se to odnosi na one koji imaju bolesti želuca, dijabetes ili su ovisni o alkoholu.

PROČITAJTE  Pijete lijekove uz kafu? Stručnjaci kažu da to nije dobra ideja

Koji odabrati

Nisu svi napravljeni jednaki i neki se lakše probavljaju u organizmu. Dr. Dean ističe kako treba tražiti upravo proizvode koji se dobro apsorbiraju i otapaju u vodi.

Novije verzije suplemenata su nešto skuplje, ali se smatra da se najbolje apsorbiraju i da ne uzrokuju nelagodu u trbuhu. Dr. Dean preferira prah magnezij citrata, koji je dostupan i jeftin te se lako konzumira.

Kako ih uzimati

Za najbolje rezultate, potrebno je uzimati uz hranu jer će se tako on bolje apsorbirati i smanjit će se šanse da se jave nuspojave, poput boli u trbuhu. Nutricionistica Stephanie Schiff, dodaje kako neke studije savjetuju da se suplement uzima navečer jer će pomoći kod opuštanja mišića i potaknuti dobar san.

Možete li se predozirati

U razumnim dozama su suplementu sigurni za sve, a predoziranje magnezijem je rijetko ali simptomi su često isti: proljev i bol u trbuhu. Ipak, ako uzimate više od 5000 mg magnezija u danu, može biti toksičan i dovesti do fatalnog ishoda bez liječenja. Osobe koje imaju problema sa srcem ili bubrezima, trebaju prije upotrebe porazgovarati s liječnikom.

Kombinacija s lijekovima

Budite oprezni jer se on može umiješati u apsorpciju drugih minerala. Ako uzimate kalcij ili cink, magnezij koristite u drugo doba dana. Može se poigrati i s apsorpcijom određenih lijekova, poput onih koji razrjeđuju krv, tableta za dijabetes i diuretika. Svakako prije upotrebe porazgovarajte sa svojim ljekarom.