Pet zdravih namirnica koje ne bi trebalo da jedemo svaki dan: Obratite pažnju

Sa unosom bilo kojih vrsta namirnica ne treba pretjerivati. Bilo da su u pitanju rafinisani šećeri, ili neka druga vrsta zdravije hrane, treba sve unositi u preporučenim dnevnim količinama. Organizmu su potrebne sve hranljive materije, zato se preporučuje raznovrsna ishrana.

Sa ovim namirnicama ne treba pretjerivati i jesti ih svakog dana, iako su zdrave:

  1. Povrće iz porodice kupusara

Povrće poput karfiola, brokolija i kelja sadrži antioksidanse, vlakna, vitamine i minerale. Ali, prema nekim naučnim studijama njihova prekomjerna konzumacija može izazvati hipotireozu, tj. nedostatak hormona štitaste žlezde.

  1. Tunjevina

Tuna sadrži omega-3 masne kiseline i dosta proteina, ali isto tako sadrži i veće količine žive. Prekomjerna konzumacija može dovesti do nagomilavanja ovog teškog metala u tijelu. To je posebno opasno po djecu i trudnice. Zato ljekari savetuju da se jede najviše jednom nedjeljno.

  1. Osušeno voće

Sušeno voće poput urmi, brusnica, smokvi, kajsija i šljiva savršena je užina koja obezbjeđuje dovoljno energije. Ali osušeni plodovi osušenog voća sadrže znatno više šećera od svježeg voća.

  1. Musli i žitarice

Prerađene žitarice takođe sadrže šećere. U prodavnicama se ređe nalaze one žitarice od cijelog zrna. Prilikom njihove prerade u industrijske svrhe odstranjuje se dobar dio hranljivih materija.

  1. Paradajz iz konzerve

Problem kod svih konzerviranih namirnica jeste što sama konzerva sadrži ostatke smolastih materija poput sintetičkog estrofena bisfenola-A. Ovaj element može došprineti nastanku mnogih bolesti, poput gojaznosti, dijabetesa, srčanih problema, problema sa reproduktivnim organima itd.

PROČITAJTE  Ljekovita abeceda: Pomoć kod svih boljki od A do Ž