Patlidžan kao zamjena za meso: Zašto ga trebate uvrstiti u jelovnik

Patlidžan nije baš popularna namirnica, no ovo povrće koje je blisko srodno s paradajzom, paprikama i krompirom – zaslužuje biti među omiljenim našim povrćem.

Patlidžan pripada porodici biljaka noćne sjene, a ima gorkasti okus i spužvastu teksturu. Najpopularniji je duguljasti patlidžan kojeg možemo prepoznati po izrazitoj ljubičastoj boji. Patlidžan je u veganskoj kuhinji prepoznat i kao odlična alternativa za meso jer je dobar izvor proteina.

Svježi patlidžan u 100 grama ima tek 24 kalorije, dok kuhani ima 35, uz to je i bogati izvor vlakana, posebno celuloze koja je dobra za probavu, te vitamina B1, K, C, A i folne kiseline.

Ono po čemu je patlidžan vrlo poznat je antioskidans nasunin koji se nalazi u njegovoj kori, a koji štiti ćelije od uništenja te koji je sakupljač slobodnih radikala i utječe na izlučivanje viška željeza iz organizma. Upravo ovaj antioksidans može utjecati na prevenciju kardiovaskularnih bolesti, kao i prevenciju raka.

U lišću i plodu patlidžana nalazi se solanin, koji se nalazi i u kori krompira i paradakzu, koji je za ljude otrovan, dok biljku štiti od nametnika. Solanin je zaslužan i za vrlo gorkasti okus patlidžana, no smatra se da doza od 200 mg može izazvati trovanje. Kada se on neutralizira u crijevu, prestaje biti otrovan. Smatra da upravo zbog gorkastog okusa, patlidžan utječe na ublažavanje grčeva u želudcu i sličnih probavnih tegoba.

Kako bi se solanin u potpunosti eliminirao, patlidžan se mora na neki način termički obraditi, a postoji niz načina na koji to možete napraviti: na roštilju, na pari, dinstanje ili prženje, odnosno pohovanje.

Patlidžan ima niski glikemijski indeks te je zbog toga vrlo povoljna namirnica za dijabetičare, a klorogenična kiselina, koja također ima antioksidativno djelovanje, pomaže i sniziti nivo lošeg holesterola.

PROČITAJTE  Ovaj zeleniš specifičnog ukusa obiluje vitaminima i mineralima

Kada birate patlidžan, pokušajte ga stisnuti – ako se koža vrati na mjesto, znači da je zreo, a ako ostane udubljenje, nije.

Gorki okus patlidžana možete neutralizirati korištenjem soli prije kuhanja. Narežite patlidžan na željenu veličinu te komade posolite i ostavite da tako stoje 30 minuta.

Patlidžan se može kombinirati s velikim brojem namirnica, a smatra se da je komplementarna namirnica koja balansira sve druge okuse.