Osmosatna dijeta: Jedeš sve i gubiš kilograme

0
94

Osmosatna dijeta je je plan za mršavljenje Davida Zinczenka i Petera Moorea koji su iznijeli u knjizi “Osmosatna dijeta: Gledajte kako kilogrami nestaju, dok jedete šta želite”.

Uz ovu dijetu, David obećava čitaocima da mogu izgubiti gomilu kilograma i da jedu sve što požele. Nije li ovo san svakog ljubitelja hrane? Ali, ima jedna začkoljica – Možete jesti samo u jednom vremenskom intervalu koji traje tačno osam sati – izvan njega nema jela.

Inače, ovakav koncept nije nov i do sada je postojalo više dijeta koje su zagovarale smjenjivanje posta i normalne ishrane s tim da su imale ograničeni vremenski okvir (sedmicu – dvije dana). I zato se i ova kao i slične dijete baziraju na teoriji da je ljudsko tijelo dizajnirano za razdoblja obilnijeg hranjenja i zatim razdoblja posta tj. neunošenja hrane.

Znači, postoje ciklusi od osam sati kad se jede bukvalno sve, a zatim ciklus od 16 sati kada se ništa ne jede. I tako svaki dan. Tokom 16 sata ljudsko tijelo treba biti usmjereno na oporavak i odmor, a ne stalno varenje hrane.

Kada je “idealnih” osam sati za konzumiranje hrane?

Velika većina dijetalaca zagovara da je idealan period od 9 do 17 sati. U praksi i period od 8 do 16 ili 10 do 18 nije neuobičajen. Koji god period da izaberete: jedina i osnovna stvar je da u okviru njega pojedete sve planire dnevne kalorije! Dakle, vremenski interval se može prilagoditi u zavisnosti od vašeg dnevnog rasporeda i čak može biti različit u različitim danima u toku sedmice. Dijetu treba početi sa bar tri dana sedmičnog osmosatnog rasporeda unosa hrane a tokom vremena i ličnog osjećaja povećati do svih sedam dana.

U ovoj dijeti nema zabranjene hrane ali ne dozvolite da ona bude izgovor da se prejedate. Jedite onoliko koliko vam prija, ali ne pretjerujte sa količinama. Jedini izuzetak od ovog pravila su slatki napici, budući da osmosatna dijeta ne zagovara kalorije koje se nalaze u pićima (alkoholnim i/ili bezalkoholnim) – mada to ne znači da se ne mogu konzumirati – naravno umjereno.

Realna situacija: Od silnih obaveza niste stigli da “uhvatite” vrijeme za doručak i početak osmočasovnog perioda hranjenja. I tu postoji rešenje: popijte čaj ili kafu i kada vam se ukaže slobodno vrijeme krenite sa vašim osmosatnim ciklusom hranjenja. Dakle, ne možete da jedete pre 10 sati ujutru? Ništa strašno, u 8 popijte nešto od gore pomenutog, završite obaveze i u 10 počnite sa doručkom.

Za razliku od drugih dijeta, kod ove su grickalice dopuštene i mogu se jesti često u okviru osmosatnog perioda. Ipak, zdrava logika i ovde govori da treba ipak biti kritičan kod izbora i birati zdravije i kvalitetnije grickalice (recimo, bolje je jesti pečene sjemenčice i orašaste plodove kao i suvo voće nego slane štapiće, čips i sl.)

Generalne preporuke važe i ovdje – uvijek je bolje konzumirati što prirodnije namirnice a smanjiti industrijski proizvedene. Dijeta osam sati je na strani što prirodnije prehrane.

Primjer jelovnika za jedan dan

Po ustajanju: voda, kafa ili čaj

Doručak u 10 sati: musli, čaša mlijeka, jedna voćka ili kajgana, tost, kafa/čaj;

Užina (kada želite): Slatkiš od ekspandirane žitarice

Ručak (kada želite): 2 komada pizze, domaći čips ili pomfrit, 1 jabuka;

Užina (kada želite): 1 kolač ili 1 sladoled ili voćka po izboru;

Večera u 18 sati: Grilovano bijelo pileće meso, 2 kuhana krompira prelivena kašikom putera, pareni brokoli, sladoled.

*