Oprez: Sedam vrsta voća koje mogu da budu opasne za dijabetičare

Voće se smatra jednim od najzdravijih međuobroka. Ne samo zato što sadrži obilje vitamina i vlakana već i zbog toga što je niskokalorično. Ali određeno voće, koje ima viši glikemijski indeks, može da bude opasno za dijabetičare.

Glikemijski indeks je numerička skala koja se koristi za određivanje koliko brzo pojedina hrana povišava nivo glukoze u krvi. Dok crna ribizila ima glikemijski indeks 15, kod zrelih banana on iznosi 60.

Nizak glikemijski indeks iznosi od 0 do 55, srednje visoki glikemijski indeks je od 56 do 69, dok je visoki glikemijski indeks 70 i viši.

“Hrana sa visokim glikemijskim indeksom može da natjera tijelo da pokuša da proizvede nivo insulina kako bi se suprotstavilo brzodjelujućim ugljenim hidratima, a uobičajena posljedica toga je osjećaj gladi dva do tri sata”, pojašnjava Diabetes.co.uk.

Za osobe sa dijabetesom ovo može biti izuzetno opasno, jer je sposobnost tijela da kontroliše nivo glukoze u krvi smanjena ili uopšte ne postoji.

Voće as visokim glikemijskim indeksom su banane, narandže, mango, grožđe, suvo grožđe, urme i kruške.

Voće sa nižim glikemijskim indeksom su bobičasto voće, šljive, kivi i grejp.

“Namirnice sa niskim glikemijskim indeksom, kao što su cjelovite žitarice, voće, povrće, grašak i sočivo, namirnice su koje bi trebalo da jedemo kao dio zdrave, uravnotežene ishrane. Međutim, korišćenje glikemijskog indeksa za odlučivanje jesu li namirnice ili kombinacije namirnica zdrave može dovesti u zabludu. Hrana s visokim glikemijskim indeksom nije nužno nezdrava i nije sva hrana sa niskim glikemijskim indeksom zdrava. Na primjer, lubenica i paškanat su namirnice s visokim glikemijskim indeksom, dok čokoladni kolač ima nižu vrijednost”, dodaju stručnjaci za dijabetes.

Primjeri drugih namirnica s visokim glikemijskim indeksom su šećer i slatka hrana, slatka bezalkoholna pića, bokeli hlkeb, krompir i bijela riža.

PROČITAJTE  Kako klima-uređaji utiču na naše zdravlje?