Ne osjećate se dobro ovih dana? Simptomi koje tijelo šalje kada se imunitet s nečim bori

Imunitet bismo mogli opisati kao vojsku koja čuva organizam od vanjskih utjecaja i svakodnevno vodi bitke s bakterijama i virusima. Kada pobjeđuje zdravi smo, a kada gubi nismo.

Stres, manjak sna i bolesti slabe imunitet. Glavni pokazatelj stanja imunološkog sistema je koliko često ste bolesni i koliko vam treba da ozdravite. Ako ulovite baš svaki virus ili bakteriju i trebaju vam vječnost da se oporavite, provjerite u kakvom je stanju vaša privatna vojska.

1. Konstantni umor

Ako ste stalno umorni, a zato ne postoji očiti razlog poput nesaice, stresa na poslu, gripe, prehlade ili nekog drugog virusa, umor bi mogao biti znak da se imunitet bori s nečim.

2. Ruke koje poblijede na hladnoći

Problemi sa cirkulacijom znak su disfunckionalnosti imuniteta. Ako ruke prebrzo poblijede kada su izložene hladnoći, to znači da u njih ne dolazi dovoljno krvi. I nije samo do ruku. Hladan nos, uši ili prsti šalju nam istu poruku i mogu upućivati na lupus i poremećaj u radu štitnjače.

3. Crvena koža koja svrbi

Koža je prva linija obrane organizma – ona ga štiti od prodora bakterija i virusa. Ako vam se osipi pojavljju češće, no prije, ako dolazi do alergijskih reakcija ili pojave dermatitisa – sve to može bit signal da je imunitet preopterećen.

4. Nove alergije, ali i slabije alergijska reakcija na stare

Ako je imunitet preopterećen ili oslabljen može doći do pojave novih alergija, pa i do slabije rekacije alergija koje osoba već ima.

“Kako slabi imunitet, tako slabi i alergijska reakcija. Ako ovog proljeća budete manje kihali i šmrcali, to ne znači nužno da ste manje alergični. Može značiti i da vam imunitet nije u najboljem stanju”, objašnjava imunolog dr. Anthony Weido.

PROČITAJTE  Neobični okidač za migrene

5. Učestale prehlade i infekcije

Ako prehlada ne prolazi ili ako vam se ponavlja vaginalna infekcija ili upala oka, bilo bi dobro provjeriti u kakvom je stanju imunitet i postoji li neka autoimuna bolest.

Kako ojačati imunitet?

Ono što sami možete napraviti je izbalansirati prehranu, izbaciti šećere, jesti što više organskog i svježeg, vježbati, boraviti na zraku, dovoljno spavati, prati ruke i držati do higijene. Drugo i ne manje bitno je posjetiti ljekara i otkriti uzrok pada imuniteta.