Ne nasjedajte na zablude o zdravlju: Ovo je sedam čestih uvjerenja koja uopće nisu istinita

Nema potrebe sumnjati u neke savjete o zdravlju. Naprimjer, ne treba dokazivati da pušenje šteti vašem zdravlju ili da su povrće i tjelovježba itekako poželjni. Nažalost, odgovori na sva zdravstvena pitanja nisu tako jednostavni. U mnoštvu naizgled oprečnih informacija, često teško možemo razlikovati vjerodostojne informacije od mitova i zabluda. Navedimo neka od najčešćih pitanja i odgovora u području zdravlja.

Loše držanje se može ispraviti

Loše držanje uobičajen je problem u modernom društvu. Kad se loše držite, pršljenovi jače pritišću diskove između njih i kičma se spontano vraća u ovaj položaj. Nakon što se kičma navikne na takvo držanje, postepeno se uvija. Može početi pritiskati prsa ili trbušnu šupljinu, a to može otežati disanje i uzrokovati probavne smetnje.

Srećom, možete ispraviti loše držanje. Dok sjedite, poduprite donji dio kičme malim jastukom koji omogućava prirodno držanje kičme. Dugotrajno sjedenje uzrokuje skraćivanje mišića na stražnjoj strani noge, što utječe na zdjelicu i loše držanje, stoga redovno ustajte i protežite mišiće nogu dok sjedite. Sjedite na ‘turski način’ pola sata dnevno i izbjegavajte visoke potpetice koje također skraćuju mišiće.

Oralna kontracepcija

Svojedobno su ljekari preporučivali prestanak uzimanja kontracepcijskih pilula radi čišćenja organizma. Smatralo se da estrogen i progestin uzrokuju rak, probleme pri porodu, zgrušavanje krvi ili prekomjernu težinu. Moramo znati da je pilula šezdesetih godina prošlog stoljeća sadržavala mnogo više hormona nego danas.

Istraživanja su pokazala da žene koje uzimaju pilule imaju 10 do 20 posto šanse za razvoj raka dojke. Nakon dvije godine uzimanja kontracepcijske pilule imaju 40 posto manju vjerovatnost da dobiju rak maternice od ostalih, a četiri godine uzimanja pilule taj postotak je za 60 posto niži. Nakon pet godina vjerovatnost raka jajnika smanjuje se za 50 posto, a nakon osam godina čak i za 80 posto. Žene koje puše i koriste oralne kontraceptive imaju 30 puta veću vjerovatnost da će doživjeti srčani udar.

PROČITAJTE  Pet stvari koje vam svakodnevno crpe energiju i stvaraju osjećaj umora

Strah od ranog srčanog udara

Prema statistikama, vrlo mali broj žena mlađih od 40 godina doživi srčani udar. Dok 10.000 žena u dobi od 29. do 44. godine doživi srčani udar, dok ga u istoj dobi doživi 34.000 muškaraca. Smrt od srčanog udara češća je kod mlađih žena nego kod muškaraca. Ženama je potrebno 30 do 60 minuta više da ozbiljno shvate simptome koje im šalje srca.

Tipični simptomi su: osjećaj nelagode u prsima, rukama, vratu ili ustima, plitko disanje, opći umor i znojenje. Hitna medicinska pomoć osobito je važna ako ste u mlađoj životnoj dobi izloženi riziku od srčanog udara. Mladi pušači šest su puta skloniji srčanom udaru, a najčešće su žrtve žene s dijabetesom i povišenim holesterolom u krvi. Krvni pritisak ne smije biti veći od 120/80 mmHg, LDL-holesterol niži od 100 mg/dl i HDL-holesterol veći od 50 mg/dl.

Opasna trudnoća nakon 35. godine?

Zbog tehnološkog napretka u umjetnoj oplodnji i modernog načina života, žene danas rađaju mnogo kasnije nego prije. Ženama starijim od 35 godina ginekolozi savjetuju da ne odustaju od trudnoće, jer će većina njih imati zdravu trudnoću te će roditi zdravu djecu. Žene u ovoj dobi teže će zatrudnjeti, a vjerovatnost pobačaja je 20 posto. Što je trudnica starija, trudnoće su rizičnije pa tako i rizik da će se dijete roditi s npr. Down sindromom. Žene starije od 35 godina trebaju posjetiti perinatologa, specijalista ginekologa, koji će provjeriti koliko je njihova trudnoća rizična.

Prijelom kosti

Nikada nije kasno za jačanje kostiju. Maksimalna koštana masa postiže se do 25. godine života, a zatim ostaje takva do 30. ili 40. godine života. Tada se počinje smanjivati, a kosti postaju sve krhkije i lomljivije. Gubitak kosti može biti uzrokovan hormonalnim promjenama, smanjenom tjelesnom aktivnošću, hroničnim bolestima, nepravilnom prehranom, pušenjem ili prekomjernom konzumacijom alkohola. Liječenje osteoporoze učinkovito je samo u žena u postmenopauzi, pa se unaprijed možete pobrinuti za prevenciju.

PROČITAJTE  Ne ignorišite ih: 8 znakova da je vrijeme da posjetite dermatologa

Osteoporoza se može izbjeći ako ste tjelesno aktivni i unosite dovoljno kalcija u tijelo. Unosite najmanje 1000 miligrama kalcija dnevno u obliku mliječnih proizvoda, hrane bogate kalcijem ili pripravaka te redovno vježbajte. Time će se održati koštana masa i povećati mišićna funkcija, pa je tako vjerojatnost prijeloma kostiju značajno manja čak i u slučaju pada.

Jesu li rendgenske zrake opasne?

Količine zračenja koje se koriste u medicinskoj dijagnostici obično ne uzrokuju rak. Zračenje tokom rendgenskog snimanja toliko je malo da ga je teško izmjeriti. Ipak, stručnjaci ne savjetuju prekomjernu i nepromišljenu upotrebu X-zraka. Izloženost rendgenskim zrakama opravdana je kada je korisna za zdravlje (otkrivanje bolesti, prijeloma). Naučnici upozoravaju na neutemeljeni strah ljudi od zračenja mobilnih telefona ili mikrovalnih pećnica jer pušenje i sunčanje predstavljaju mnogo veću opasnost.

Koliko su ribe zdrave?

Riba je jedna od najboljih namirnica jer ne uzrokuje debljanje i pozitivno utječe na funkcije mozga. Iako nas u to uvjeravaju sa svih strana, također postoje podaci da ribe sadrže velike količine otrovnih metala, osobito žive i neurotoksina, za koje se kaže da su posebno opasni za trudnice. Istraživanja su pokazala da djeca trudnica koja su također jela dvanaest ribljih obroka sedmično nemaju posljedice niti nedostatke. No, tokom trudnoće ipak budite oprezni i izbjegavajte ribe za koje se kaže da sadrže velike količine žive. Smatra se da tuna sadrži najveće količine. Ženama koje bi željele zatrudnjeti preporučuje se da šest ili dvanaest mjeseci prije trudnoće jedu samo ribu koja sadrži malo teških metala.

Umjetno sladilo ili šećer?

Istraživanja su pokazala da su mnogi umjetni zaslađivači bez kalorija potpuno bezopasni za zdravlje. Stručnjaci nisu potvrdili nagađanja da se sukraloza nakuplja u tijelu. Ljekari savjetuju svakoga ko dugo pati od ponavljajuće migrene ili je stalno umoran i ima teškoća s pamćenjem da iz prehrane uklone sve hemikalije i konzervanse (uključujući zaslađivače). Ako patite od opisanih simptoma, pokušajte ukloniti kemikalije sve iz prehrane i promatrajte što će se dogoditi. Moguće je da su baš one uzrok vaših problema.

PROČITAJTE  Skrivene opasnosti od predugog nošenja slušalica

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime