Ne možete zaspati? Šta se događa kada spavate manje od šest sati

spavate manje od šest sati žena pospana sjedi u krevetu

Ovo vjerovatno nije iznenađenje – ako ne spavate dovoljno, daleko ste manje produktivni tokom dana. Prema Nacionalnoj zdravstvenoj službi Velike Britanije, odrasli trebaju u prosjeku između sedam i devet sati sna noću. Ako imate lošu noć, to nije velika stvar, ali ako se stalno borite sa spavanjem, mogli biste se suočiti s posljedicama. Naime, Metro je razgovarao sa stručnjacima kako bi saznali šta se tačno događa kada spavate manje od šest sati.

Povećana anksioznost

Nažalost, san i tjeskoba mogu biti pomalo začaran krug. Nedostatak sna uzrokuje tjeskobu, ali tjeskoba također može uzrokovati nedostatak sna. Nažalost, jedno može pogoršati drugo. Anksioznost može imati negativan učinak na sposobnost tijela da zaspi, budući da je mozak u modusu ‘bori se ili bježi’, razmišljajući o svim mogućim ishodima za ono što uzrokuje tjeskobu.

Nadalje, anticipativna anksioznost i specifična anksioznost u vezi sa spavanjem mogu dovesti do poremećaja sna i nesanice. To zatim stvara povratnu petlju koja može pogoršati oba stanja. Istraživanja su također otkrila da se zbog nedostatka sna osjećamo potišteno. To može uzrokovati smanjenu sposobnost da ostanemo pozitivni kada smo suočeni s emocionalno izazovnim događajima.

Oslabljeni imunološki sistem

Dok spavamo, naše tijelo dodatno naporno radi, boreći se protiv infekcije. Istraživanja pokazuju da postoji složena veza između ciklusa spavanja i našeg imunološkog sistema. Dok spavate, vaš imunološki sistem proizvodi zaštitne tvari koje se bore protiv infekcija. Koristi te tvari za borbu protiv stranih napadača poput bakterija i virusa. Ove tvari također vam pomažu da spavate, dajući vašem imunološkom sistemz više energije da obrani vaše tijelo od bolesti. Dakle, ako ne spavate dovoljno, ne proizvodite toliko tvari, što smanjuje odgovor tijela na infekciju.

PROČITAJTE  Namirnice koje bi dojilje trebale izbjegavati ili ograničiti unesenu količinu

Menstrualne nepravilnosti

Manjak sna također može utjecati na hormone štitnjače, uzrokujući probleme kod onih koje imaju menstruaciju. Nivo hormona koji stimulira štitnjaču (TSH) raste tokom deprivacije sna, a kod zdravih mladih žena u njihovoj folikularnoj fazi, povezana je sa značajnim povećanjem nivoa TSH. Visok nivo TSH uzrokuju menstrualne nepravilnosti, anovulaciju, kada se jajna stanica ne oslobodi, amenoreju, kada nemate menstruaciju, i ponovljene pobačaje.

Dobitak na težini

Jeste li se ikada zapitali zašto ste gladni nakon loše prospavane noći? Dok spavamo, reguliraju se hormoni poput kortizola, leptina i grelina, koji su važni u kontroli težine. Nedostatak sna smanjuje razinu ovih hormona u krvi. Dugotrajni nedostatak sna povećava apetit, prejedanje i debljanje. Pretilost je također vjerojatnija kod onih koji ne spavaju dobro.

Gubitak produktivnosti

Ovo vjerovatno nije iznenađenje. Ako ne spavate dovoljno, daleko ste manje produktivni tokom dana. Jedna američka studija pokazala je da su zaposlenici koji su spavali u prosjeku pet sati noću izgubili 2,22 dana rada godišnje, u usporedbi s 1,48 dana onih koji su spavali osam sati. Nedostatak sna negativno utječe na sve stvari koje su nam potrebne za dobro obavljanje posla: kognitivne performanse, donošenje odluka, pamćenje i raspon pažnje.

Drugi zdravstveni problemi

Nedostatak tih sati spavanja zapravo može utjecati na vaše zdravlje na mnogo različitih načina. Istraživanja pokazuju da su ljudi izloženi većem riziku od kardiovaskularnih bolesti kao što su hipertenzija, moždani i srčani udar. Postoji i povećan rizik od dijabetesa i drugih hroničnih stanja. I ne samo to, nedostatak sna također je povezan s oštećenjem pamćenja i kognitivnim sposobnostima – čak povećava rizik od Alzheimerove bolesti.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime