Ne možete prestati jesti navečer? I ne morate, evo šta i kako smijete pojesti

Ako pokušavate izgubiti koji kilogram ili jednostavno se hraniti zdravije, bilo bi dobro da osvijestite koliko kalorija unosite jer ta činjenica može pomoći u postizanju vašeg cilja.

Vjerovatno znate da veliki dio unosa kalorija otpada upravo na večeru, pa se možda pitate koliko točno kalorija smijete pojesti nekoliko sati prije odlaska u krevet? Stručnjaci upozoravaju kako ne postoji jedan tačan odgovor.

Koliko kalorija smijete unijeti ovisi od osobe do osobe, individualnim ciljevima i građi tijela, smatra nutricionistica Mackenzie Burgess i dodaje kako unatoč tome možemo pričati o 500 do 700 kalorija.

Kalorije nisu najbitnije kada govorimo o zdravoj prehrani, stvar je u balansu.

“Važan je adekvatan unos proteina, ugljikohidrata i povrća te zdravih masnoća”, napominje ova stručnjakinja.

To otprilike izgleda kao pola tanjura neškrobnog povrća, četvrtina čistih proteina (naprimjer, losos) i četvrtina žitarica ili nekog škrobnog povrća (naprimjer, smeđa riža) zajedno sa kašikom maslinovog ulja.

Je li toliko loše jesti prije spavanja?

Nutricionistica Mandy Enright, autorica poznatih knjiga o hrani, kaže kako postoji puno teorija o tome je li loše ili ne jeste kasno navečer, ali da je istina da će odgovor ovisiti o brojnim faktorima pa tako nije samo važno što i koliko jedete, važnije je kada jedete.

Nakupljanje kilograma je često glavni razlog zašto se izbjegava hrana prije spavanja, jer se često povezuje s nezdravom hranom i slabom kontrolom. Neki nutricionisti smatraju kako su kasni obroci direktno povezani s nakupljanjem kilograma. Do nedavno se smatralo kako je pravilna kontrola tjelesne težine bazirana na tome koliko pojedeš toliko kalorija moraš i potrošiti. No danas su dostupne i novije informacije koje se bave i utjecajem hormona, stresa i genetike na nakupljanje kilograma.

PROČITAJTE  Stručnjaci utvrdili koliko često treba prati pidžamu

Novi termin, poznat kao krono nutricionizam (prehrana) se promijenio unazad nekoliko godina, a bavi se pitanjem kako vrijeme obroka utječe na težinu, krvni pritisak, šećer u krvi i holesterol, pojasnila je nutricionistica Lisa Andrews te dodala kako se sada misli da će manipulacija vremena u kojem se jede utjecati na šećer u krvi kao i na tjelesnu težinu.

Obrok prije odlaska u krevet ne mora biti ništa negativno, a za neke ljude se radi čak i o dobroj ideji, ali isto tako ovisi o vašim dnevnim navikama, što jedete i osobnim kalorijskim potrebama.

Jennifer Fiske, nutricionistica pojašnjava:

“Stalno nailazimo na kontradiktorne odgovore na ovo pitanje i zato je teško odlučiti što je ustvari pravilno. Jedno je viđenje da ako jedete kasno, ali ste tokom dana pravilno rasporedili kalorije, neće ta navika utjecati na debljanje. Neka istraživanja kažu kako kasni obroci mogu značiti da ćete preskočite doručak, a to će voditi do cjelodnevnog osjećaja gladi.”

Naučnici su također povezali kasnovečernje obroke s povećanim rizikom od nastanka karijesa, ali to nije iznenađenje jer znamo da se hrana zadržava u šupljinama između zubi ako se dobro ne operu.

Čini se da će odgovori uvijek biti i za i protiv kasnovečernjih obroka. Ukratko, ako više volite jesti tokom dana, onda preskočite obrok prije spavanja, ali ako pak obožavate nešto malo gricnuti navečer, slobodno to i učinite. Stručnjaci savjetuju i da svjesno jedete, bio dan ili bila noć. Ne trpajte samo hranu u usta nego uživajte u svakom zalogaju.

Ako niste gladni ali vam se nešto jede prije spavanja, pokušajte s laganim namirnicama, poput mrkve ili jabuke.

Da, mogu, a posebno ako ste jeli neposredno prije odlaska u krevet. Andrews ističe kako uvijek pacijentima savjetuje da zadnji obrok odvoje od odlaska u krevet i jedu najkasnije do sat vremena prije odlaska na počinak.

PROČITAJTE  Sedam najčešćih ranih znakova multiple skleroze - prepoznaj ih na vrijeme

I u ovom slučaju je važno da pazite što jedete, a namirnice bogate vlaknima i šećerom te mastima mogu uvelike negativno utjecati na san. Isto tako se može javiti i pojačano lučenje želučane kiseline koja će stvarati probleme.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime