Namirnice koje podstiču cirkulaciju

Dobra cirkulacija je veoma važna jer omogućava bolji transport kisika i hranljivih materija do tkiva vašeg tijela, uklanja ugljen-dioksid i otpadne proizvode iz tkiva, a potrebna je za i održavanje života i unapređenje zdravlja svih tjelesnih tkiva.

Kako navodi B92, iako je neophodno, ponekad krv ne teče pravilno kroz tijelo, do toga može doći zbog faktora kao što su pušenje, visok krvni pritisak, dijabetes i još mnogo toga.

Međutim, postoje načini da se pospiješi cirkulacija krvi. Neki od njih uključuju istezanje, upravljanje stresom, vježbanje i konzumiranja određene hrane i pića, piše Eat This, Not That.

Cvekla
Uobičajena u mnogim “energetskim” napicima, cvekla je poznata po svojim energetkim svojstvima, kaže dijetetičarka Sidni Grin.

Povećana energetska svojstva iz cvekle sadrže prirodne nitrate, prirodne hemikalije koje se nalaze u zemljištu, vazduhu i vodi i koriste se kao aditiv za hranu za zaustavljanje rasta bakterija i za poboljšanje ukusa i boje hrane.

Ovi nitrati pomažu u poboljšanju cirkulacije krvi kada se u tijelu pretvore u azot-oksid, što pomaže da se krvni sudovi prošire.

Povrće sa biljem i začinima
Dijetetičarka Ejmi Gudson, predlaže onoma koji žele da pospiješe cirkulaciju da se usredsrede na “DASH” dijetu , jer je dizajniran da snizi krvni pritisak i poboljša cirkulaciju.

Ona objašnjava da ova dijeta preporučuje da jedete četiri do pet porcija povrća dnevno.

“Povrće je bogato hranljivim materijama i nema natrijuma, što je uobičajeni faktor visokog krvnog pritiska i samim tim nezdrave cirkulacije krvi”, dodaje Gudson.

Ako vam je potrebno da poboljšate ukus koristite bilje i začine umjesto soli.

Orasi
“Bogati omega-3 masnim kiselinama, pokazalo se da orasi pomažu u smanjenju krvnog pritiska što može pomoći protoku krvi”, kaže Grin.

Ona takođe kaže da su orasi dobar izvor vitamina E, koji funkcioniše kao antioksidans i može da pomogne u funkciji endotijela – oslobađajući supstance koje kontrolišu vaskularnu relaksaciju i kontrakciju, kao i enzime koji kontrolišu zgrušavanje krvi, imunološku funkciju i adheziju trombocita.

PROČITAJTE  Šest namirnica koje biste trebali konzumirati svaki dan

Voće bogato kalijumom
“Jedna od preporuka “DASH” dijete je da jedete hranu bogatu kalijumom“, kaže Gudson. Voće kao što su urme, banane, bobičasto voće i avokado sadrže veliku količinu kalijuma.

Mliječni proizvodi sa niskim sadržajem masti
Gudson takođe navodi da prema “DASH” dijeti kalcijum može pomoći u snižavanju krvnog pritiska i poboljšanju cirkulacije.

“Konzumiranje tri porcije mlečnih proizvoda sa niskim sadržajem masti dnevno može vam pomoći da obezbedite kalcijum koji vam je potreban”, kaže Gudson i dodaje da se pod porcijom podrazumeva jedna šolja nemasnog mlijeka ili jogurta ili oko 40 grama nemasnog sira.

OSTAVITI ODGOVOR

Molimo unesite komentar!
Ovdje unesite svoje ime