Najčešće zamke vježbanja ljeti opasne po zdravlje

0
273

Poslije jeseni i zime, koje su mnogi proveli vježbajući u zatvorenom, ljeti se, po pravilu, povećava broj treninga na otvorenom, i pijre nego što nas je zadesila pandemija. Sparine i visoke temperature nisu bezopasne, zbog čega je dobro znati koje opasnosti vrebaju ukoliko ste teretanu zamenili važbanjem na otvorenom, najviše iz bezbednosnih razloga. Važno je da pratite savete i budete zdravi i sigurni, pa tek onda zategnuti.

Mnogi tokom ljeta posebnu pažnju pridaju fizičkom izgledu, jer je sezona nošenja kratke odjeće i kupaćih kostima. Želja da izgledate dobro je razumljiva, međutim, ona ne smije da bude bitnija od brige za zdravlje. Ne pretjerujte i ne ignorišite iscrpljenost, umor, vrtoglavice, mučnine. Slušajte tijelo i zaustavite se na vrijeme. Mi ćemo vam navesti spisak najčešćih grešaka pri vježbanju na otvorenom.

Nedovoljno elektrolita

Više temperature obično znače više znojenja, što se može pretvoriti u gubitak elektrolita. Ako cijelo leto planirate da ozbiljno trenirate na otvorenom, moraćete da ih nadoknadite. Birajte zdravije opcije pomoću kojih ćete to uraditi. Možete skuvati supu iz kesice ili malo više posoliti hranu. So je za trening vrlo važna jer se natrijum koji se u njoj nalazi vezuje za vodu i pomaže u održavanju ravnoteže tjelesnih tečnosti.

Neprikladna odjeća

Poliester, najlon, odeća koja se lijepi za kožu – to nije najbolji odabir za ljetne treninge. Umjesto toga, nosite šire stvari, napravljene od prikladnih i prirodnih materijala svjetlijih boja koje vas neće dodatno “gušiti” i stvarati osećaj vrućine.

Izbjegavanje vode dok ne osejtite žeđ

Nemojte čekati da ojsetite žeđ i tek tada piti vodu. Tokom ljetnih treninga na otvorenom tijelo koristi vodu kako bi regulisalo temperaturu. Ako ne unosite dovoljno tečnosti, javlja se umor i vaš trening nije na nivou na kom bi inače bio. Zato na trening uvijek ponesite flašu vode. Takođe, važno je i da cijeli dan unosite dovoljno tečnosti, bez obzira na treninge.

Neprovjeravanje vremena

Kada je u pitanju vježbanje napolju, ljeti temperature rastu mnogo brže nego inače, zbog čega je dobro izbjegavati treninge između 10 i 17 sati, kada je sunce najjače, kao i djestvo UV zraka. Najbolje je trening odraditi u ranim jutarnjim časovima ili uveče, kada temperature padnu. Za treninge uvijek birajte mjesta u sjenci, na kojima nećete biti na direktnoj sunčevoj svetlosti.

Zadržavanje zimskih standarda

Ako tokom vašeg najboljeg teninga istrčite kilometar za šest minuta ili odradite intenzivni kružni trening za 20 minuta, nemojte očekivati iste rezultate i u ljetnim mjesecima. Kada temperature porastu, normalno je da vaš učinak bude nešto slabiji, posebno kada su u pitanju kardiotreninzi. Pokušaj da se zadrže isti rezultati kao u klimatizovanoj teretani ili u danu sa savršenim vremenskim uslovima, može lako da vas dovede do problema. Umjesto toga, u vrijeme vrućina postavite drugačije standarde i budite realni u očekivanjima.