Ljekari objasnili: Trebamo li vježbati i dok smo prehlađeni

Iako redovno vježbanje koristi cijelom organizmu, ljekari ističu da je kad nismo potpuno zdravi najsigurnije poslušati vlastito tijelo u odluci koliko ćemo ga opteretiti. Ako vam je ipak teško odlučiti trebate li svoj uobičajeni trening odgoditi ili ipak dati sve od sebe, evo što o fizičkoj aktivnosti i prehladi kažu stručnjaci.

Kada je uredu vježbati i s prehladom?

Ako vas muči samo prehlada, gotovo sve simptome osjećati ćete iznad vrata. tako uz prehladu najčešće ide uporno kihanje ili kašalj, grlobolja i/ili glavobolja.

„Ako ste samo lakše prehlađeni u redu je odraditi vježbe na koje ste navikli, ali treninge prilagodite tako da ipak trošite malo manje energije. Ako inače, naprimjer, 30 minuta radite kardio, a 30 minuta trening otpora, kardio vježbe odradite u 20 minuta, a umjesto intenzivnog treninga otpora pola sata radite jogu ili istezanje“, savjetuje dr. Todd Buckingham, fiziolog u Mary Free Bed Sports Rehabilitation Performance Lab.

Ako su simptomi prehlade ozbiljniji, poput jakog kašlja, težine ili boli u prsima i problema s disanjem, dr. Buckingham predlaže da svakako uzmete nekoliko dana odmora od treninga. Isto vrijedi i ako imate gripu koju ćete uglavnom moći prepoznati, po groznici, povišenoj temperaturi, osjećaju hladnoće i/ili bolovima u cijelom tijelu.

„Svakako vježbanje stavite na čekanje dok god imate imalo povišenu temperaturu“, poručio je dr. Buckingham za Insider.

Šta se događa u organizmu kad vježbamo prehlađeni

Kada smo prehlađeni, nosom i sinusima krv potiče jače zbog borbe s infekcijom, objašnjava dr. Buckingham, a ta krv kad vježbamo iz nosne šupljine ide do mišića.

Iako su mišići zahvalni, kod velike tjelesne aktivnosti to može produžiti i zakomplicirati bolest.

„Osim toga, prehlada utječe i na naše sposobnosti; jer smo umorni, bez energije ili teže dolazimo do daha“, kaže doktorica porodične medicine dr. Janette Nesheiwat.

PROČITAJTE  Pet savjeta za one koji žele da smršave hodanjem

Prehlađeni ćemo se, dodaje ona, zato kretati sporije, a ni izvedba vježbi vjerovatno neće biti na nivou na kom je inače. Ako ste ipak odlučili i bolesni odraditi svoju rutinu, liječnici savjetuju da smanjite intenzitet vježbi – jer se ne želite još i previše znojiti i dehidrirati.

„Intenzivno vježbanje može tijelu otežati borbu protiv infekcije“, objasnio je ljekar sportske medicine s Instituta Cedars-Sinai Kerlan-Jobe, dr. Kenton Fibel.

No, dodaje, i tad su neki treninzi manje štetni jer previše ne ubrzavaju puls i ne uzrokuju pretjerani umor. Dobri su primjeri takvih treninga hodanje, joga i pilates. Dr. Fibel upozorava kako postoje i vježbe koje je za vrijeme prehlade bolje izbjegavati, jer bolest mogu produžiti i pogoršati njene simptome. Riječ je sprintu, treninzima izdržljivosti i snage, intenzivnom treningu biciklizma i vježbanju po hladnom vremenu, posebno na temperaturama ispod nule.