Komorač je riznica je zdravlja: Rješava nadutost i pomaže kod mršavljenja

0
80

Komoraču (Foeniculum vulgare) je namirnica kojoj se ne posvećuje dovoljno pažnje. Naime, vrlo je ukusan dodatak različitim jelima, a istovremeno komorač može pridonijeti boljem zdravlju i dobrobiti. Jestivi su različiti dijelovi ove biljke – korijen ili glavica, ali i aromatično sjeme kao i listići koji pomalo podsjećaju na mrkvu.

Blagotvorni učinci komorača, između ostalog, visoko su cijenjeni u tradicionalnoj kineskoj medicini. Prilično je čest sastojak čajeva, ali ga možete uključiti u mnoga jela –  u variva, salate, rižote itd. – ili ga jednostavno ispecite ili prodinstajte i poslužite kao prilog.

Treba podsjetiti i na njegove ljekovite učinke.

1. Dobar je izvor vitamina C

Vitamin C jedna je od najvažnijih hranjivih tvari za naše zdravlje. To je vitamin koji je neophodan za održavanje snažnog imunološkog sistema, što je osnova za uspješnu zaštitu tijela od patogenih virusa i drugih stranih tvari. Istovremeno, vitamin C igra važnu ulogu u stvaranju kolagena, proteina koji našu kožu održava gipkom i zategnutom. Dakle, povećani unos ovog vitamina može pridonijeti mlađoj koži, pogotovo jer je vitamin C i izvrstan antioksidans. Jedan od načina da svom organizmu osigurate više vitamina C može biti i češće konzumiranje koromača.

2. Pomaže kod kolika

Kolike su vrlo čest problem kod novorođenčadi, a smatra se da se javljaju kod svake pete bebe. To su bolni grčevi u trbuhu zbog kojih dijete može plakati satima. Jedan od najučinkovitijih prirodnih oblika pomoći kod takvih grčeva su čajevi, čiji je važan sastojak komorač.

3. Prevenira nadutost kod odraslih

Komorač nije koristan samo za probavne probleme tipične za dojenčad, već se slični učinci mogu primijetiti i kod odraslih. Dakle, čajevi i drugi pripravci od dijelova komorača mogu spriječiti nadutost nakon obroka i spriječiti grčeve glatkih mišića u gastrointestinalnom sistemu. Ako se često susrećete s probavnim problemima, onda je komorač hrana koja definitivno zaslužuje vašu pažnju.

4. Opskrbljuje tijelo važnim polifenolnim antioksidansima

U komoraču se nalaze mnogi važni antioksidansi. Od posebne važnosti su tzv. polifenoli. Polifenolni antioksidansi, kojima je koromač posebno bogat, uključuju kvercetin, ružmarinsku kiselinu, apigenin i klorogensku kiselinu. Zadaća antioksidansa je smanjiti negativni utjecaj slobodnih radikala koji su odgovorni za oksidativni stres, a posljedično su uzrok mnogih kroničnih bolesti. Česta konzumacija hrane bogate antioksidansima, poput komorača može pomoći u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti, raznih vrsta karcinoma, dijabetesa tipa 2 i neurodegenerativnih bolesti.

5. Pozitivno utječe na proizvodnju mlijeka kod dojilja

Postoje određene prirodne tvari koje mogu potaknuti proizvodnju mlijeka kod dojilja. Te se tvari nazivaju galaktogeni, a komorač je jedna od namirnica u kojoj se nalaze u iznadprosječnim količinama. Za dianetol i fotoanetol kažu da su posebno važni. Zbog toga je komorač često sastojak čajeva za lakše dojenje.

6. Pomaže održati zdravu težinu

Prekomjerna tjelesna težina jedan je od glavnih faktora rizika za mnoge bolesti. Glavne mjere za održavanje zdrave tjelesne težine su, naravno, redovna tjelesna aktivnost i uravnotežena prehrana. U gubitku kilograma možete si pomoći i sastojcima poput komorača.

Pijenje čaja od koromača prije jela trebalo bi pomoći u obuzdavanju apetita. Daljnja istraživanja bit će potrebna kako bi se nedvosmisleno potvrdili takvi učinci koromača, no budući da je čaj od komorača dokazano dobra pomoć u prevenciji probavnih problema, šolja ovog napitka prije obroka sigurno ne može biti štetna.