Koliko vode sa limunom je zapravo zdravo da popijete

Voda s limunom puno je zdravija opcija od ostalih aromatizovanih pića, poput sokova ili dijetalnih gaziranih napitaka.

Osim toga, dodavanjem limuna u vodu dodat ćete i nekoliko vitamina i hranjivih sastojaka.

Evo što bi trebalo da znate o zdravstvenim prednostima uživanja u vodi s limunom, ali i koliko često bi trebalo da pijete.

Sok od jednog limuna sadrži oko 30 miligrama vitamina C, što je 33 posto od preporučene dnevne doze za muškarce i 40 posto od preporučene dnevne doze za žene, prema Office of Dietary Supplements.

Vitamin C nas održava zdravima na sljedeće načine:

Pomaže tijelu da ozdravi

Našem tijelo treba vitamin C da bi stvorilo kolagen, vitalni protein koji čini dio vezivnog tkiva, koji nam je potreban za zarastanje rana.

Podržava imunološki sistem

Vitamin C može da vam pomogne pri smanjivanju jačine simptoma prehlade i da se bori protiv virusa i bakterija koje uzrokuju bolest.

Poboljšava apsorpciju željeza

Željezo je neophodno kako bi ćelije u vašem tijelu živjele i rasle.

“Često preporučujem vodu s limunom uz obroke kako bi ona podstakla apsorpciju željeza, posebno za sportiste i pojedince koji imaju anemiju”, kaže nutricionistkinja Amy Stevens.

Ali koje su tačno zdravstvene prednosti ispijanja vode s limunom?

Može vam pomoći u gubitku kilograma

Budući da je voda s limunom aromatična i ima malo kalorija, izvrsna je zamjena za manje zdrava pića poput gaziranih napitaka, ledenih čajeva i sokova – koji često sadrže dodani šećer. Ako pijete vodu s limunom umjesto ovih slatkih napitaka, to vam može pomoći da ograničite unos kalorija i potencijalno vam pomoći u mršavljenju.

Naprimjer, studija iz 2012. objavljena u American Journal of Clinical Nutrition utvrdila je da je za odrasle osobe s prekomjernom ili niskokaloričnim pićima rezultirala prosječnim gubitkom težine od 2 posto do 2,5 posto nakon šest mjeseci.

PROČITAJTE  Smokve su izvor vitamina i donose mnoge zdravstvene benefite

Međutim, nije naučno dokazano da li može voda s limunom, u odnosu na običnu vodu, više pomoći u gubitku kilograma.

Može vam pomoći u sprečavanju razvoja bubrežnih kamenaca

Limunska kisjelina također može pomoći u sprečavanju razvoja bubrežnih kamenaca. Citrat podržava ovaj mehanizam za prevenciju vezanjem na kalcij u vašem urinu.

Prema studiji iz 2014., koju je objavila Medicinska škola Univrziteta Case Western Reserve, potvrđeno je da konzumiranje ekvivalenta četiri limuna dnevno pomiješano s dva litra vode “značajno povećava nivo citrata u urinu”. Zapravo, Nacionlan fondacija za bubrege preporučuje miješanje soka limuna s vodom kao jedan od načina sprečavanja bubrežnih kamenaca.

Osvježava dah

Limunska kisjelina u vodi s limunom može ubiti i bakterije koje uzrokuju loš zadah.

Međutim, previše limunske kisjeline može pogoršati dah te podstaći poremećaj gastroezofagealnog refluksa (GERD). Naime, GERD može uzrokovati pojavu želučane kisjeline, što rezultira lošim zadahom.

Koliko limunske vode treba piti?

Stevens preporučuje korištenje soka od dva do tri limuna tokom dana te ispijanje jedne ili dvije čaše vode s limunom uz obroke i jedne čaše između obroka.

Ali nemojte nužno dodavati limun svakoj čaši vode koju pijete. Limunov sok vrlo je kiseo, pa ako popijete previše vode s limunom, može doći do negativnih nuspojava.

Naprimjer, limunska kisjelina može erodirati zubnu gleđ i oštetiti zube, kako upozorava American Dental Association. Zato Stevens savjetuje da pijete vodu s limunom kroz slamku, tako će ona imati manje dodira s vašim zubima.