Koliko sna trebate da bi zdravo gubili kilograme i ostali vitki?

Nije tajna da san igra veliku ulogu u našem cjelokupnom zdravlju, ali kada je u pitanju održavanje zdrave tjelesne težine, koliko nam je sna zapravo potrebno?

U novom istraživanju koje se trenutno predstavlja na Evropskom kongresu o pretilosti, istraživači su se upravo približili odgovoru.

Proučavanje trajanja sna i održavanja tjelesne težine
Za ovo istraživanje, nešto manje od 200 odraslih ljudi s pretilošću dobili su upute da slijede strogu dijetu osam sedmica. Sudionici su u prosjeku izgubili 12 posto svoje tjelesne težine.

Tim istraživača je želio znati kako će različiti faktorii uticati na održavanje tog gubitka težine tijekom godine. Mjerene su i navike spavanja sudionika i kvaliteta sna.

Šta su utvrdili?
Na temelju nalaza ove studije, čini se da dovoljno kvalitetnog sna može biti od velike pomoći kada je u pitanju održavanje mršavljenja, a uz to, pokazalo se da tjelovježba takođe poboljšava san.

Ne samo da su se trajanje i kvaliteta sna povećali kod svih sudionika nakon njihovog početnog osmotjednog plana prehrane, već su pojedinci koji su vježbali tijekom tog vremena nastavili dobro spavati, dok su sudionici koji nisu nastavili s vježbanjem imali više problema sa spavanjem i održavanjem težine.

Osim toga, oni koji spavaju u prosjeku manje od šest sati noću i oni koji su prijavili lošu kvalitetu sna, tijekom godine su zabilježili povećanje indeksa tjelesne mase.

“Bilo je iznenađujuće vidjeti kako je gubitak težine kod odraslih poboljšao trajanje i kvalitetu sna u tako kratkom vremenu, te kako je nastavak vježbanja pridonio kvaliteti sna. Takođe, bilo je intrigantno vidjeti da odrasli koji ne spavaju dovoljno ili loše spavaju, nakon mršavljenja nisu tako uspješni u održavanju nove smanjene mase i kilaže od onih s dovoljno sna”, objašnjava u saopštenju za medije student medicine i koautor studije Adrian Bogh.

PROČITAJTE  Ovo je 7 najčešćih zabluda o visokom pritisku

Zaključak
Kako anvodi 24 sata, ova vijest je još jedan razlog više da se potrudite kvalitetno spavati (najmanje šest sati) piše MBG. Povrh toga, ako imate problema sa spavanjem, istraživanje pokazuje da odgovarajuća tjelovježba može poboljšati vaš san, što zauzvrat može pomoći u održavanju tjelesne težine.