Koliko nam magnezija treba dnevno?

0
150

Magnezij je neophodan za normalno funkcioniranje cijelog organizma. Kao četvrti mineral po zastupljenosti u ljudskom tijelu, neophodan je za zdrave živce.

Također pomaže tijelu da kontrolira energiju, šećer u krvi, krvni pritisak i mnoge druge procese, kaže Allie Gregg, licencirani dijetetičar.

Dnevne doze magnezija

Postoje dvije vrste esencijalnih minerala koji su potrebni ljudskom tijelu – makro i minerali u tragovima. Magnezij je jedan od sedam makrominerala, što znači da nam svakodnevno trebaju relativno velike količine kako bismo ostali zdravi.

Količina magnezija koja nam treba dnevno uvelike ovisi o dobi, tjelesnoj težini, spolu te načinu života.

Prema američkom Nacionalnom zdravstvenom institutu, ovoliko magnezija trebate unijeti na dnevnoj razini:

od rođenja do 6 mjeseci (30 mg)
od 7 do 12 mjeseci (75 mg)
od 1 do 3 godine (80 mg)
od 4 do 8 godine (130 mg)
od 9 do 13 godina (240 mg)
od 14 do 18 godina (410 mg za dječake i 360 mg za djevojčice)
preko 18 godina (400 – 420 mg za muškarce i 310 – 320 mg za žene)
trudnice (350 – 400 mg ovisno koliko godina ima)
dojilje (310 – 360 mg ovisno koliko godina ima).

U kojim namirnicama je prisutan?

Mineral se nalazi u mnogim cjelovitim namirnicama. Iako može biti teško odrediti količinu magnezija u namirnicama jer Uprava za hranu i lijekove (FDA) ne zahtijeva da se količina magnezija nađe na deklaraciji, osim ako je određenom proizvodu dodan ovaj mineral pa su obavezni o tome obavijestiti potrošače.

Međutim, ako se pridržavate zdrave prehrane ili se držite dijete poput mediteranske, vjerojatno unosite dovoljne količine magnezija.

Uloga magnezija

Većina, oko 60%, magnezija je prisutno u našim kostima i zubima. Stoga magnezij igra bitnu ulogu u zdravlju kostiju i zuba, a nedostatak može dovesti do osteoporoze i parodontalne bolesti.

Preostalih 40% magnezija nalazi se u stanicama mekog tkiva u cijelom organizmu. U ovim stanicama, magnezij veže ključne molekule: protein, nukleinske kiseline i lipide. Ovo vezivno djelovanje je ono što molekule čini sposobnim da obavljaju svoj posao, poput stvaranja proteina, replikaciju i popravak DNA. Iz ovih razloga, nedostatak magnezija povećava rizik za obolijevanje od dijabetesa tipa 2, hipertenzije, kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara, piše Insider.