Koje su sve zamke dremke u toku dana?

Prije neki dana proslavili smo Svjetski dan spavanja. Prema studijama, osoba provede oko trećine svog života u ovom stanju. To koliko dugo spavamo može uticati na naše zdravlje, i fizičko i psihičko, ali i na produktivnost.

Prema Maksimu Novikovu, somnologu sa klinike akademika Roitberg, ako se režim sistemski krši, nadbubrežne žlijezde koje proizvode melatonin prestaju da proizvode hormon u pravom ritmu. Zbog toga će biti poremećena hormonska ravnoteža, a osoba će imati sindrom umora.

Možda se pitate šta je s onima koji rade po smjenama ili noću, ili koji ostaju prekovremeno i prekasno odlaze kući. Postoji mišljenje da je u ovom slučaju dobro iskoristiti mogućnost spavanja u toku dana. Ali, spomenuti stručnjak ne preporučuje bezumnu zamjenu noćnog sna dnevnim snom, budući da metoda zamjene nije uvijek djelotvorna: “Proizvodnja melatonina odvija se od 20 sati do tri sata ujutro”.

Kako prenosi Citymagazine, stručnjak savjetuje onima koji rade po smjenama ili noću da melatonin uzimaju prije spavanja, iako se ova tehnika još uvijek ne može smatrati punopravnom zamjenom za noćni san. Napominje i da ako vam je tokom dana dovoljno sedam sati sna, onda bi trebalo spavati tačno toliko čitavu nedjelju, čak i vikendom. Tako će se razviti obrazac spavanja koji će vam omogućiti da se osjećate veselo tokom dana.

4 savjeta kako se naspavati, uključujući i dan:

Vikendom i tokom praznika pokušajte da se ne prejedate, niti pijete previše alkohola.

Napravite izbor u korist aktivnog odmora, šetnje, a ne sjedećeg odmora.

Najbolje vrijeme za dnevni san je između 12 i 15 sati.

20-30 minuta sna tokom dana dovoljno je da nas oraspoloži, ali istovremeno ne ruši režim i miran san noću

PROČITAJTE  Zanimljivo istraživanje: Šta nam više šteti, alkohol ili marihuana