Kako ostati zdrav dok su svi oko vas bolesni

svi oko vas bolesni žena briše nos maramicom

Teško ga je natjerati da radi besprijekorno, a kako bi funkcionirao treba mu ravnoteža i sklad. Nerijetko ga uzimamo zdravo za gotovo, iako o njemu ovisi puno toga. Prije svega naša sposobnost da se obranimo od mnogih vanjskih utjecaja i ostanemo zdravi. Riječ je imunitetu o kojem je, s jedne strane, toliko toga napisano da nam se čini da o njemu sve znamo. S druge strane, toliko je kompleksan da ni naučnici nemaju odgovore na brojna pitanja. Iako niko sa sigurnošću ne može reći u kojoj mjeri naš način života utječe na imunitet, činjenica je da su prehrana, tjelovježba, životna dob, san i mentalna snaga ključni za dobar imunosni odgovor. A uz male pomake u dnevnoj rutini možemo puno učiniti da u svim tim ‘segmentima’ funkcioniramo besprijekorno. Posebno kada su svi oko vas bolesni

Dobre bakterije i ključni nutrijenti

Zdrav imunosni sistem treba kvalitetnu i redovitu prehranu. Postoje dokazi da nedostaci u pojedinim mikronutrijima, posebno nedostatak cinka, selena, željeza, bakra, folne kiseline, vitamina B6, C i E, mijenja imunosne reakcije.

Rješenje: pijte jogurt.

Tpkom spavanja luči se hormon rasta neophodan za obnovu ćelija, kao i hormon odgovoran za obrambene funkcije organizma. Nervne ćelije u kori mozga odmaraju se jedino dok spavamo. San utječe na osjećaj zadovoljstva, pamćenje, koncentraciju… Postoje razni razlozi zbog kojih se javlja nesanica. Najčešće ih, ipak, treba tražiti u nekim lošim navikama koje prakticiramo prije spavanja, poput pijenja alkohola, kasne tjelovježbe ili konzumacije ‘teške’ hrane.

Rješenje: uzimajte vitamine B grupe.

Poremećaji mentalnog zdravlja rastući su problem društva i to ne samo zbog učestalosti, već i zbog stigme koja prati oboljele te činjenice da sve više mladih obolijeva. Preopterećenost obvezama i ambicijama, kao i težnja da sve bude besprijekorno, dovodi ljude do ‘burn outa’.Ponekad će pompći uzeti pauzu od obveza, a ponekad samo propustiti stariju osobu ispred sebe u redu.

PROČITAJTE  Bolest koja ubija više nego rak debelog crijeva i dojke zajedno

Nikada nije prerano, ni prekasno početi se kretati. Kretanje je prirodno svakom čovjeku. Čak i ako ste uzeli predugu pauzu od vježbanja, brzo se možete vratiti u formu. Redovna tjelovježba poboljšava zdravlje kardiovaskularnog sustava, smanjuje krvni pritisak, pomaže u kontroli tjelesne težine i potiče cirkulaciju. To omogućava ćelijama imunosnog sistema učinkovito obavljanje svoje funkcije. Brojni naučnici proučavali su utjecaj tjelovježbe na osjetljivost osobe na infekcije. Posebno ih je zanimalo može li intenzivno vježbanje smanjiti imunološku funkciju. Provjeravali su krv i urin prije i poslije vježbe kako bi otkrili promjene u imunosnom sistemu.

Na kraju su došli do zaključka kako je i ovdje zlatno pravilo – umjerenost. Dakle, umjerena tjelesna aktivnost ojačat će, ne samo mišiće, nego i sposobnost ljudskog tijela da ostane zdravo.