Kada hormoni podivljaju: 10 koraka koji olakšavaju mršavljenje

Hormoni regulišu brojne procese u organizmu, a u velikoj mjeri utiču i na mršavljenje. Hormonska neravnoteža otežava borbu protiv kilograma, ali željena linija ipak nije nedostižna.

Sindrom policističnih jajnika karakteriše neravnoteža reproduktivnih hormona. Osim problema sa jajnicima (problem sa razvojem i oslobađanjem jajnih ćelija), dolazi do gomilanja masnoće oko struka. Mast na stomaku smanjuje reakciju na insulin, hormon koji pomaže tijelu da obrađuje šećer, čineći da težina dodatno raste.

Umjesto da sagorijeva masti, organizam ih skladišti.

Da biste to spriječili, slijedite ovih 10 savjeta:

#1 Isprobajte dijetu sa malo ugljenih hidrata i povećajte unos proteina. Žene sa sindromom policističnih jajnika često su rezistentne na insulin. Smanjivanje sadržaja ugljenih hidrata smanjuje nivo insulina, što može pomoći u gubitku težine. Jedite što više povrća bez skroba (lisnato povrće, mahune, mrkva) i svježe voće, a izbjegavajte žitarice.

#2 Prvo vježbajte, pa tek onda jedite. Vježbanje neposredno prije obroka poboljšava metabolizam. Tijelo tad troši dodatne zalihe glukoze, što pomaže da nivo insulina bude niži. Radite intervalni trening visokog intenziteta ili bilo koji tip kardio vježbi.

#3 Fokusirajte se na veći unos vlakana koja će pomoći da duže budete siti uz manje kalorija. Osim toga, složeni ugljeni hidrati sa visokim sadržajem vlakana neće podići šećer u krvi na isti način kao što to čine prosti ugljeni hidrati.

#4 Birajte zdrave masti (maslinovo ulje, avokado) umjesto onih loših.

Hormoni utiču i na mršavljenje

#5 Jedite više fermentisane hrane kako biste nadoknadili manjak dobrih crijevnih bakterija. U jelovnik ubacite probiotike.

#6 Smanjite unos kofeina. Ako ga uzimate u velikim količinama, on može ometati ovulaciju i povećati hormone stresa, što može dovesti do hormonskih poremećaja.

PROČITAJTE  Dva začina za koje je nauka dokazala da pomažu izgraditi ravniji stomak

#7 Izbacite proste šećere jer oni naglo povećavaju nivo šećera u krvi, poslije čega dolazi do njegovog pada i želje za hranom. Ako žudite za nečim slatkim, pojedite voće.

#8 Jedite dovoljno jer izgladnjivanje kasnije dovodi do prejedanja. Dugotrajno ograničenje kalorija može usporiti metabolizam i izmijeniti način funkcionisanja hormona.

#9 Držite stres pod kontrolom jer on povećava nivo kortizola, što je povezano sa gojenjem.

#10 Razmislite o korištenju suplemenata. Vitamin C i selen podstiču jetru da razgrađuje dodatni estrogen u tijelu, koji je karakterističan za žene sa sindromom policističnih jajnika. Prije korišćenja suplemenata, obavezno porazgovarajte sa svojim ljekarom.