Jedna narandža za zdravlje – svaki dan!

Da li znate da narandže sadrže mnogo više od vitamina C? U njima se skrivaju i brojni drugi nutrijenti…

Vitamin C je ključan za naš imunitet jer podstiče stvaranje bijelih krvnih zrnaca koja štite organizam od virusa i bakterija. On ima važnu ulogu i u resorpciji željeza, pa tako utiče i na stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Bez željeza se osećamo iscrpljeno i malaksalo. Uključivanjem narandži u jelovnik spriječićemo osjećaj umora i tromosti. Neka istraživanja su pokazala da osrednja narandža sadrži čak tri grama željeza, koje pomaže da se smanji nivo holesterola u krvi i preveniraju problemi s varenjem.

Vitamin C i drugi sastojci prisutni u narandžama čine da koža bude zdrava i blistava, a korisne su i za srce i prevenciju brojnih bolesti.

Osim vitamina C, narandže sadrže folat, esencijalno važan nutrijent za žene. Unos folata posebno je značajan za trudnice i žene koje planiraju trudnoću jer on smanjuje rizik od oštećenja neuralne cijevi, kičme i mozga fetusa. Upravo zato ginekolozi trudnicama preporučuju uzimanje vitamina koji sadrže folnu kiselinu.

Narandže čuvaju zdravlje

Osjećate se bezvoljno? Popijte đus i obezbijedite svom tijelu kalijum. Čaša svježe cijeđenog soka obezbijediće vam 11% preporučene dnevne količine kalijuma. Osim banana koje ga sadrže u najvećoj mjeri, narandže su, takođe, odličan izvor ovog minerala. Osim što pomažu srcu i bubrezima da rade normalno, narandže regulišu krvni pritisak. Zahvaljujući tome što sadrže kalijum, one utiču na širenje krvnih sudova i iz tijela se, putem urina, na taj način izlučuje više natrijuma.

Vitamin A se u narandžama nalazi u obliku beta-karotena. On je važan za zdravlje očiju i može smanjiti rizik od brojnih oboljenja u poznoj životnoj dobi. Iako se u narandžama ne nalazi u velikom procentu, u kombinaciji sa drugim namirnicama (mrkva, špinat, batat) uspjećete da dostignete preporučenu dozu tog vitamina.

PROČITAJTE  Jesu li šumeće tablete uistinu učinkovite kao što piše na deklaracijama?

Osim što ih možete jesti svježe, kao dnevnu porciju voća, narandže možete ubaciti i u neku svježu salatu. Tako ćete joj obogatiti ukus i ujedno u tijelo unijeti dodatnu količinu vitamina i minerala. Narandža je odličan sastojak i za smoothie, a ako kolutove prelijete crnom čokoladom, dobićete zdrav i ukusan slatkiš.