Jedemo je svakodnevno, a pogubna je za jetru i krv

Jetra je izuzetno važan organ u našem tijelu zato što čisti i prerađuje sve materije koje unesemo putem hrane, pa sa pravom ima epitet čistača organizma.

Da bismo je što duže održali u dobrom stanju i kako bi mogla neometano da radi, važno je da izbjegavamo namirnice koje mogu loše da utiču na nju.

Ono što izuzetno može loše da djeluje na nju jeste fruktoza.

Opštepoznata je činjenica da preterano unošenje fruktoze povećava rizik od nastanka dijabetesa tipa 2, ali je malo poznata činjenica da može ugroziti i zdravlje jetre.

Fruktoza je šećer koji se nalazi u voću poput jabuka, banana, višnja, lubenice, kruške itd. Osim toga, sastavni je dio mnogih vrsta industrijski prerađene hrane. U kupovnim sokovima ih ima, ali i u mliječnim proizvodima, čak i u slanoj hrani.

Ukoliko obratite pažnju vidjećete je na mnogim deklaracijama, čak i na onim za koje ne biste pomislili.

AHA (Američko udruženje za bolesti srca) dalo je preporuku da bi samo šest odsto od ukupnog broja kalorija trebalo da budu dodatni šećeri. Postoji mišljenje da bi žene trebalo da unose oko 100 kalorija dodatnog šećera dnevno (to je otprilike 25 grama), a muškarci 150 kalorija (odnosno 36 grama).

Još neke od namirnica koje nepovoljno djeluju na jetru i mogu je oštetiti su i alkohol, pržena hrana, peciva koja sadrže bijelo brašno, hrana sa puno soli itd.

PROČITAJTE  Izbjegavajte popodnevni san duži od 40 minuta, može uzrokovati probleme s metabolizmom