Imate više od 50 godina: Ovo je hrana koju trebate jesti

50 godina bobičasto voće na bijelom tanjiru

U dobi od 30 godina metabolizam počinje postepeno usporavati, što znači da morate još više paziti što jedete. Ne ostaje vam previše prostora za unos praznih kalorija putem sokova, deserta ili grickalica. Unos raznovrsnih i cjelovitih namirnica je ključan za održavanje zdravlja cjelokupnog organizma. Ali neke namirnice uistinu čine čuda za vaše zdravlje. Imaju odličnu nutritivnu vrijednost i odličan su izvor različitih vitamina i minerala koji pomažu održati rad metabolizma. Ove namirnice biste trebali redovno konzumirati bez obzira na dob, a naročito ako imate 50 godina ili više. Sve ove namirnice su lako dostupne i pristupačne.

Grahorice

Istraživanja su pokazala da jedna porcija grahorica dnevno (3/4 šolje) može pomoći u regulaciji nivoa lošeg (LDL) holesterola. Naučnici su ustanovili da grahorice mogu pomoći dijabetičarima u boljoj kontroli razine šećera u krvi i smanjiti nivo hemoglobina A1c za 0.5%. Grahorice je zapravo vrlo lako uvesti u svakodnevnu prehranu jer ih možete pripremati na različite načine i kombinirati uz gotovo sve vrste namirnica.

Zobene pahuljice

Rizik od nastanka srčanog udara se može dramatično smanjiti ako svakodnevno konzumiraju zobene pahuljice. Zobene pahuljice su odličan izvor topivih vlakana, a samo 1,5 šolja zobenih pahuljica je sasvim dovoljna da se nivo ukupnog i LDL holesterola smanji za 5 do 10%. Osobe koje svakodnevno jedu zobene pahuljice također imaju manji rizik od nastanka iznenadne smrti. Konzumirajte ih uz jogurt, voće, sjemenke i orašaste plodove.

Jabuke

Jabuke su, u odnosu na neke druge vrste voća, vrlo dostupne. Jedna velika jabuka sadrži oko 5 grama vlakana- Istraživanja su pokazala da jedna jabuka dnevno može pomoći u postizanju i održavanju zdrave tjelesne težine, prevenciji bolesti kardiovaskularnog sistema, bolesti srca i dijabetesa tipa 2.

PROČITAJTE  Tijelu treba so, šećer ne

Orašasti plodovi

Ako ćete svaki put umjesto grickalica jesti orašaste plodove, drastično ćete poboljšati zdravlje organizma. Istraživanja su pokazala da prehrana koja obiluje orašastim plodovima može smanjiti rizik od nastanka srčanog i moždanog udara. Također može smanjiti rizik od smrti zbog srčanih bolesti za čak 28%. Orašaste plodove možete konzumirati uz zobene pahuljice, dodavati u salate, variva i juhe.

Zeleno lisnato povrće

Špinat i kelj su samo neki od primjera zelenog lisnatog povrća koje pomaže u održavanju kognitivnih funkcija. Osobe koje svakodnevno jedu zeleno lisnato povrće imaju jednako dobre kognitivne sposobnosti kao 11 godina mlađe osobe. Priprema zelenog lisnatog povrća nije komplicirana i treba ga što kraće termički obrađivati jer se termičkom obradom gube njegova nutritivna svojstva.

Bobičasto voće

Ovo voće, kao što su jagode i borovnice, su odličan izvor fitohemikalija koje pomažu u održavanju zdravlja mozga. Bobičasto voće je odličan izvor vlakana i različitih vitamina. Svježe bobičasto voće nije uvijek lako dostupno i pristupačno, ali zato smrznuto jest. Možete dodati nekoliko žlica bobičastog voća u jogurt, zobene pahuljice ili smoothie.

Jogurt

Adekvatan unos proteina je ključan za održavanje zdravog postotka mišićne mase. Jogurt je odličan izvor proteina i kalcija. Povećajte unos jogurta ako ste stariji od 50 godina. Kako biste spriječili unos suvišnog šećera, svakako konzumirajte obični jogurt, bez dodatnih aroma. Uvijek je bolje da sami u jogurt dodate voće ili orašaste plodove nego da kupujete već gotove voćne jogurte.