Gledate u računar po osam sati: Ovom hranom zaštitite mozak i oči

Većina nas više ne može zamisliti dan bez mobitela ili računara.

Međutim, tehnologija sa sobom nosi i simptome poput čestog umora, bolova u očima i glavobolja.

Možda patite od naprezanja zbog plavog svjetla koje dolazi s ekrana naših gadgeta, a posebno s računara koja su za većinu nas postala nezaobilazan alat na poslu. Da, smanjenje vremena provedenog ispred ekrana sigurno će pomoći, ali ekrani su svugdje i, ovisno o profesiji, ne moguće ih je izbjeći, RTL.

No, što možete učiniti? Obogatiti prehranu te zaštititi mozak i vid

Šta je plavo svjetlo i zašto je tako loše?

Kada gledamo u sunčevu svjetlost ili ‘bijelo svjetlo’ zapravo gledamo u kombinaciju različito obojanih zraka svjetlosti. Snažno plavo svjetlo koje dolazi s televizora, kompjutera, tableta i mobitela može biti izuzetno štetno za oči i mozak. Naše oči mogu blokirati druge UV zrake, ali vidljiva plava svjetlost može proći kroz mrežnicu oka

Postepeno dolazi do glavobolja, bolova u očima, poteškoća u fokusiranju, loše kvalitete sna.

Hranom protiv ekrana

Nema boljeg rješenja nego se maknuti od ekrana. No, određeni nutrijenti značajno pomažu u ublažavanju posljedica plavog svjetla. Hrana koja sadrži zeaksantin, lutein I astaksantin štiti oči, a povezana je i sa sprječavanjem glavobolja i umora.

Dobar izvor ovih nutrijenata je zeleno povrće, a zeaksantinom posebno obiluje povrće poput brokule, špinata i kelja. Lutein se nalazi u narančama, mrkvama, paprika, batatu i  tikvi. Astaksantin tj. korisni crveni pigment dolazi u obliku morske hrane poput lososa i škampi.

Ove namirnice možete i kombinirati. Dan je odlično započeti kombinacijom hrane bogate zeaksantinom i luteinom tako da u mikseru napravite zeleni smoothie te ga popijete za doručak.

PROČITAJTE  Zašto biste ujutro trebali popiti kašičicu maslinovog ulja