Gastroenterolog savjetuje: Šta jesti, a šta ne za zdrava crijeva

Dr. Kenneth Brown, za mindbodygreen.com navodi kako rad crijeva utječe na brojne dijelove tijela te tako utječu i na imunitet kao i na mentalno zdravlje, no najčešći simptomi na temelju kojih ljudi zaključuju da imaju probleme s crijevima, tvrdi ljekar, zatvor je te bol u trbuhu, nadutost te proljev.

Kako bi izbjegli sve navedeno, gastroenterolog savjetuje kako svoja crijeva održati zdravima.

1. NEKA VAM PREHRANA BUDE LIJEK

Sve što pojedete direktno utječe na zdravlje tijela te ljekar preporuča čitanje etikete na proizvodima te konzumaciju hrane koja je što prirodnija. Osim toga, za zdravlje crijeva trebali bi konzumirati više zelenog povrća te voća koje poboljšava rad crijeva poput banana.

2. JEDITE ODGOVARAJUĆA VLAKNA

Vlakna su dobra ukoliko se borite sa zatvorom, no ljekar  navodi da je i pritom bitno razlikovati dvije vrste vlakana, ona topiva i netopiva.

Topiva vlakna usporavaju probavu te se nalaze u žitaricama, grahu, grašku, lanu, bobičastom voću te jabukama.

S druge strane, netopiva vlakna nalaze se u orasima, cjelovitim žitaricama, sjemenkama i riži.

Također, potrebno je obratiti pažnju na topiva vlakna koja se dodaju procesuiranoj hrani, a zamjena su za šećer. Tu spadaju dekstroza, sorbitol i limunska kiselina koji uzrokuju nadutost i plinove, napominje ljekar. 

3.ODABERITE POVRĆE S FLAVONOIDOM

Flavonoidi povrću daju boju, a jako su korisni i za probavu jer djeluju kao antioksidansi, a najveća koncentracija flavonoida nalazi se u zelenoj salati, luku, prokulicama, slatkom krompiru, kvinoji te paprici baburi.

4. UPRAVLJAJTE STRESOM RADIJE NEGO DA ON UPRAVLJA VAMA

Stres negativno utječe na probavu jer uzrokuje stezanje crijeva te povećava koncentraciju želučane kiseline zbog koje nastaju probavne smetnje.

Ako ne vježbate redovno, preporučam pronalazak aktivnosti koju možete obaviti tri puta tjedno koja će smanjiti napetost tijela te otpustiti endorfine koji će poboljšati raspoloženje, smatra ljekar.

PROČITAJTE  Pokušali napraviti slavnu kremastu limunadu s TikToka. Evo utisaka

5. SPAVAJTE OSAM SATI DNEVNO

Ako vas od osmosatnog sna odvaja pretrpan raspored, ljekar preporučuje izbacivanje nekih manje bitnih dnevnih zadataka kako bi stvorili više vremena za san.

Ne samo da će olakšati simptome, dovoljno sna poboljšat će i imunološki sistem koji će biti uspješniji u borbi protiv infekcija.

6. IZBJEGAVAJTE UMJETNA SLADILA

Umjetna sladila iznimno su štetna za zdravlje probave jer mogu izazvati proljev.

To nastaje zbog nemogućnosti tijela da probavi sladila.

7. PAMETNIJE ISPIJAJTE ALKOHOL

Prekomjerno ispijanje izazvat će žgaravicu i upale te će povećati rizik za karcinom tankog crijeva te poremećenu crijevnu propusnost.

Osim što uzrokuje probleme, alkohol pogoršava simptome sindroma iritabilnog crijeva te prouzrokuje proljev i zatvor, kazao je ljekar. 

8. PREGLEDAJTE SE

Konstantna žgaravica, proljev ili zatvor znači da vam probavni sistem želi nešto poručiti.

“Što duže odlažete posjet gastroenterologu, simptomi će postati opasniji i bit će ih teže liječiti”, kazao je ljekar.