Finska kompanija prodaje avionsku hranu za one kojima nedostaju putovanja

Onima koji bi da putuju, a ne mogu zbog pandemije, finska vazduhoplovna kompanija “Finer” nudi da za utjehu u jednom lancu samousluga kupuju njenu “avionsku hranu biznis klase”. Aviokompanija pod kontrolom finske države rekla je da će se u prvom, probnom periodu, obroci “pripremljeni ručno”, nazvani “Taste of Finnair” (Ukus Finera), od četvrtka nuditi samo u jednoj samousluzi.

Gotova jela – ćufte od irvasa, arktička riba “zlatovčica” (char) i govedina u terijakiju na japanski način, sva doterana za sjevernjački i azijski ukus, koštaju po oko 10 evra, saopštila je firma “Finnair Kitchen” vazduhoplovne kompanije, koja je do pandemije bila jedna od glavnih za linije Evropa-Azija.

I druge aviokompanije širom svijeta pokušavaju da iskoriste svoje neaktivne resurse tokom pandemije i želju ljudi da lete dok je većina aviona prizemljena. Neki nude simulirane letove, lažna putovanja kada avion samo poleti i ubrzo sleti na isto mjesto, ili čak ljudima željnim putovanja omogućavaju da neko vrijeme samo sjede u parkiranom avionu.

Kimo Sivonen, šef prodavnice “K-Citymarket Tammisto” koja će prodavati obroke “Finera”, rekao je za finski list “Ilta-Sanomat” da ta jela imaju manje soli i začina od onih koja su služena tokom leta, jer je osjećaj ukusa ljudi otupljen velikom nadmorskom visinom.

Prodaja “hrane za ponijeti” je u Finskoj naglo porasla od proljeća pošto je izračunato da je 60 odsto radne snage počelo da radi od kuće zbog pandemije COVIDA-19.

“Finer” i maloprodajni lanac se nadaju da će obroci privući ljude koji čeznu za putovanjima.

“Mislim da danas svi imamo bar po malo želju za lutanjem i sada njen maleni dio možemo zadovoljiti”, saopštio je “K-Citymarket’s Sivonen”.

Potpredsjednica firme “Finnair Kitchen” Marika Niminen rekla je da se ta ugostiteljska jedinica aviokompanije još od proljeća trudi da se proširi izvan tradicionalnih usluga obroka za putnike.

PROČITAJTE  Vječita misterija – treba li patike prati u mašini za veš?!

“Finer” je na prinudni odmor poslao veliki dio od svojih 7.000 zaposlenih, a saobraćaj mu je opao za 91 odsto u septembru u odnosu na isti mkesec prošle godine.

“Pošto je na prinudni odmor poslato i mnogo osoblja kuhinje, sada možemo da ih zaposlimo na nečem novom”, rekla je Niminen.