Evo koje biste dobrobiti mogli imati ako svaki dan jedete zob

Zob je moćna cjelovita žitarica. Nevjerovatno je hranjiva, bogata vlaknima, biljnim proteinima, mineralima poput fosfora, kalijuma, magnezijuma i antioksidansom vitaminom E, ali i pristupačna.

Ako pazite na liniju, trebalo bi da bude osnovna namirnica u vašoj kuhinji. Ono što treba izbjegavati su instant varijante i zobene kaše sa dodatkom šećera.

Kako navodi Index, ovo je pet najnevjerovatnijih učinaka svakodnevnog jedenja zobenih pahuljica.

Zob može sniziti LDL holesterol

Zobene pahuljice obiluju topivim vlaknima, tačnije beta-glukanom. Jedna porcija zobi sadrži otprilike jedan do dva grama beta-glukana. Istraživanja su pokazala da je beta-glukan aktivni sastojak odgovoran za učinke zobene kaše na snižavanje LDL holesterola.

Može popraviti otpornost na inzulin

Inzulinska rezistencija nastaje kada ćelije ne mogu pravilno reagovati na inzulin, što onda otežava regulaciju glukoze u krvi. Jedenje ugljikohidrata koji se sporo apsorbuju i bogati su vlaknima može pomoći preokrenuti inzulinsku rezistenciju i neregulisan nivo šećera u krvi.

Porcija zobi obezbjeđuju četiri grama vlakana, a jedan do dva od tih grama su u obliku beta-glukana. Beta-glukan usporava pojavu glukoze u krvi, što zatim usporava lučenje inzulina.

Zobene pahuljice mogu promicati zdrav mikrobiom crijeva

Kada konzumiramo bilo koju hranu, njome hranimo i bakterije koje žive u našem gastrointestinalnom traktu. Zobene pahuljice bogate su i otpornim škrobom koji može pomoći u promicanju raznovrsnijeg i zdravijeg crijevnog mikrobioma.

Može smiriti probavne tegobe

Ugljikohidrati, posebno zob, bogati su topivim i netopivim vlaknima. Netopiva vlakna djeluju na povećanje stolice pa jedenje zobi može pomoći da potpunije praznite svoja crijeva. Sa druge strane, topiva vlakna mogu pomoći da redovno obavljate veliku nuždu.

Zob potpomaže zdravlje mozga
Zob je bogat izvor vitamina E. Vitamin E djeluje kao antioksidans i izvrstan je za zdravlje mozga te ga štiti od oksidativnog stresa.

PROČITAJTE  Škripite zubima dok spavate - nauka je objasnila i zašto

Osim toga, zob je dobar izvor magnezijuma, cinka i fosfora – tri minerala koja su ključna za zdravlje mozga i mogu pomoći u smanjenju simptoma depresije.