Evo kako umiriti oči bez trljanja

Inženjerka očne optike Carly Rose kaže da nuspojave trljanja očiju nisu samo iritacija oka nego su posljedice dalekosežnije i puno ozbiljnije, piše MindBodyGreen.

„Trljanje očiju može biti povezano s nastankom keratokonusa, alergija, glaukoma, bora i podočnjaka. Možete povrijediti površinu oka, vjeđe, pa čak i uzrokovati infekcije“, upozorila je Rose.

No teško se oduprijeti porivu da protrljate oči, posebno ako su suhe ili imate osjećaj kao da su pune pijeska. Naravno, možete pokušati snagom volje prebroditi napast, no Rose savjetuje da primijenite ove tri jednostavne i učinkovite tehnike.

1. Tapkajte prstima uz orbitalnu kost

Vršcima prstiju nježno tapkajte duž orbitalne kosti. To je kost koja okružuje vaše oči. Taj tip masaže oka može potaknuti protok krvi u području i omogućiti drenažu tekućine. To će, ujedno, smanjiti oteklinu oko područja oka.

2. Hladni oblozi

Namočite maramicu u hladnoj vodi i nježno je položite preko zatvorenih očiju. To bi trebalo smanjiti osjećaj svrbeža.

„Kod alergija svrbež potiče otvaranje mastocita i otpuštanje još više histamina te pogoršava simptome alergije“, kaže Rose.

Zato ova metoda umiruje nadražaj i dugoročno je učinkovitija.

3. Protrljajte ušnu školjku

Rose priznaje da zvuči čudno, ali trljanjem ušne školjke palcem i kažiprstom možete ublažiti iritaciju oka. Možda nije najučinkovitija opcija, ali kad je riječ o blažoj iritaciji, ovaj trik pomaže makar da vam odvrati pažnju.

Za većinu ljudi trljanje oka je prirodna reakcija na suhoću i iritaciju, no potencijalne posljedice nisu vrijedne trenutnog olakšanja. Ako probate ove alternative koje je ponudila stručnjakinja, zdravlje oka će biti sigurnije. No ako i dalje patite od simptoma, posjetite ljekara koji će odrediti terapiju i ustanoviti uzrok tegoba.

PROČITAJTE  Jesu li šumeće tablete uistinu učinkovite kao što piše na deklaracijama?