Dovoljno je da dnevno prehodate 7000 koraka i zdravlje će vam se poboljšati

0
195

Nema čarobnog broja kada je vježba u pitanju, ali to ne znači da brojevi nisu važni. Nije ih teško zapamtiti, a pošto su vježbe lako mjerljive, oni mogu imati važnu ulogu u javnom zdravlju kao pokazatelj koliko nam je vježbanja potrebno.

Kad je hodanje u pitanju, mnogima će odmah pasti na pamet broj 10.000, dugo idealiziran kao svakodnevno potreban broj koraka za unapređenje zdravlja.

Dokaza o pozitivnom učinku hodanja na zdravlje ima napretek, a istraživanje o dužini i intenzitetu često se provode.

U posljednjem istraživanju, objavljenom u časopisu američke medicinske udruge (JAMA), naučnici predvođeni Amandom Paluch sa Univerziteta Massachusetts pratili su godinama dvije hiljade muškaraca iz četiri američka grada.

Grupa muškaraca prosječne dobi nešto preko 45 godina, nosila je akcelerometre koji su svakodnevno bilježili broj i intenzitet njihovih koraka.

Eksperiment je počeo 2005. i trajao je do 2018. godine, dokad je 72 posto članova izvorne skupine umrlo.

Rezultati su pokazali da postoji manji rizik od prerane smrti kod osoba koje su dnevno prehodale 7000 koraka u usporedbi s onim koji su koračali manje.

Intenzitet hodanja nije imao učinak na mortalitet.

Naučnici smatraju da će povećanje broja koraka u najmanje aktivnoj populaciji znatno pridonijeti njihovu zdravlju, ali nakon određenog praga dodatni koraci više nemaju dodatni učinak.

“Više od 10 hiljada koraka dnevno nismo povezali s dodatnim smanjenjem rizika od prerane smrti”, napisali su.

Premda rezultati uveliko potvrđuju ono što smo već znali o dobrobiti hodanja iz prethodnih studija, novi prag od 7000 koraka bez sumnje je lakše ostvariv nego 10.000 i mogao bi motivirati na hodanje i one koji mu nisu skloni.

“Broj koraka u danu jednostavan je i lako mjerljiv cilj i odličan je način promocije zdravlja”, rekla je Paluch. “Sedam hiljada koraka dnevno mogao bi biti realan cilj i za najmanje aktivne pojedince.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here