Devet razloga zbog kojih ne možete smršati

Želite smršati, trudite se, jedete pravilno, pa čak i vježbate, ali vam nikako ne ide.

Postoji više razloga zbog kojih nikako da počnete gubiti kilograme.

Ne spavate dovoljno

Ukoliko ne spavate dovoljno, lučenje kortizola (hormona stresa) raste, kao i nivo šećera u krvi i insulina, što može izazvati osjećaj gladi. 

Koristite naporne treninge kao izgovor za veći unos hrane

To što ste sagorjeli 700 kalorija napornim treningom u teretani, ne znači da imate “zeleno svjetlo” da jedete sve. Sat vremena prije treninga pojedite zdrav obrok koji će vam dati energiju za predstojeći fizički napor.

Nepravilan rad tiroidne žlijezde

Rad tiroidne žlijezde igra jako važnu ulogu u funkcionisanju vašeg metabolizma. Eksperti tvrde da vam nepravilan rad tiroide može otežati mršavljenje, ali i izazvati pojačano opadanje kose, bolove u mišićima, depresiju i pad koncentracije.

Jedete malo, ali često

Takvim načinom ishrane podići ćete nivo insulin toliko visoko da vaše tijelo neće moći da uskladištene masti koristi kao “gorivo”. Svoj dnevni meni obogatite izvorima proteina, svježim povrćem, voćem sa niskim sadržajem šećera, kao i integralnim žitaricama i zdravim mastima, kako bi osećaj sitosti trajao duže, a vi lakše gubili kilograme.

Unosite previše šećera

Šećeri vrebaju sa svih strana – skrivaju se u sokovima, jogurtu, obrađenim namirnicima kao što su mesne prerađevine… Prilikom kupovine namirnica obavezno čitajte deklaracije, kako biste izbegli unos “skrivenih” šećera.

Stres

Stres izaziva pojačano lučenje kortizola koji nepovoljno utiče na kvalitet vaše mišićne mase, ali i obara nivo seratonina u vašem tijelu, što uzrokuje pojačanu potrebu za slatkišima. 

Ne unosite dovoljno masti

Odaberie izvore zdravih masti kao što su riba, avokado, puter, maslinovo ulje, kokosovo ulje i orašasti plodovi.

PROČITAJTE  Čaj od čička reguliše šećer i pomaže kod anoreksije

Ne unosite dovoljno vitamina D

Izlaganje sunčevim zracima je jedan od najbržih i najlakših načina da svom tijelu obezbjedite dnevnu dozu ovog dragocjenog vitamina – dovoljno je svega 15 minuta sunčanja dnevno.

Kasno večerate

Trudite se da posljednji obrok u toku dana konzumirate nekoliko sata prije odlaska na spavanje.