Devet prednosti tenisa zbog kojih biste se mogli zaljubiti u ovaj sport

0
92

Omiljeni rekreativni sport izvrstan je izbor za vaše zdravlje. Tenis je trening za cijelo tijelo koji uključuje brojne mišićne grupe.

Osim što ubrzava rad srca i učvršćuje noge, družite se s prijateljima na otvorenom. Dakle, tenis je društveni sport prilagođen pravilima distanciranja koja vladaju tijekom pandemije covida-19.

Evo nekoliko blagodati tenisa za tjelesno i mentalno zdravlje za ljude svih dobnih skupina.

Podržava kardiovaskularno zdravlje

Aerobne aktivnosti bilo koje vrste jačaju vaše srce. Tenis bez sumnje povećava broj otkucaja srca jer igrajući ga trčite po terenu za lopticom i pokušavate savršeno zamahnuti rukom.

Kako broj otkucaja srca raste, disanje postaje dublje i brže zbog čega se povećava protok kisika i krvi kroz tijelo, a sve to doprinosi jačanju kardiovaskularnog sistema.

Jedno istraživanje pokazalo je da igranje sportova koji uključuju reket smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti za 59 posto.

Pomaže kod mršavljenja

Bavljenje aerobnim aktivnostima može vam pomoći i u mršavljenju, ako vam je to cilj. U studiji iz 2013. istraživači su otkrili da su pretili muškarci i žene, koji su se bavili aerobnim vježbanjem pet dana u tjednu, izgubili značajnu tjelesnu masu tokom 10 mjeseci, čak i ako nisu mijenjali prehranu.

Ovisno o vašoj tjelesnoj težini i intenzitetu igre, igrajući tenis možete u sat vremena sagorjeti stotine kalorija.

Povećava opseg pokreta

Široki raspon pokreta, poput zamaha i posezanja, koristit će vašem tijelu i povećati opseg pokreta. Ovi dinamični potezi podmazuju zglobove i jačaju mišiće i tetive. No ne zaboravite se prije svake igre dobro zagrijati, odnosno istegnuti tijelo kako biste smanjili rizik od ozljeda.

Poboljšava ravnotežu

Dobra ravnoteža je obavezna u tenisu. Korištenjem reketa vježbate svoje tijelo da održava ravnotežu.

Smanjuje rizik od osteoporoze

Ovo stanje češće pogađa žene, a rizik se povećava s godinama.

Iako biste mogli pomisliti da vježbanje povećava rizik od prijeloma, zapravo je suprotno. Prema Nacionalnom institutu za zdravstvo, mnoge vrste vježbanja pomažu u prevenciji osteoporoze.

U tenisu svaki put kad podignete reket radite protiv gravitacije. Ova sila koja djeluje na vaše kosti pomaže im da ojačaju.

Čini vas spretnijima

Otmjeni sport može vam pomoći da postanete spretniji. Igrači moraju pokriti teren, što zahtijeva kretanje naprijed i nazad, lijevo i desno. Teniseri često mijenjaju smjer, zaustavljaju se, ubrzavaju i usporavaju. Ovo neprekidno mijenjanje poze trenira tijelo i mozak da se brže prilagođavaju.

Poboljšava koordinaciju

Neće vam samo ruke i noge postati koordiniranije ako se bavite aktivnošću koja uključuje reket. Potrebna rotacija tijela, zaustavljanje i kretanje te postizanje ravnoteže može stabilizirati vaš core.

Povećava izloženost vitaminu D

Vitamin D važan je za imunološki sustav, zdravlje srca i smanjenje rizika od raka. Mnogim ljudima kronično nedostaje vitamina D, ali uglavnom ne i teniserima koji, baveći se ovim sportom, provode puno vremena na zraku, izloženi sunčevoj svjetlosti. Samo nemojte zaboraviti nanijeti kremu sa zaštitnim faktorom.

Osigurava društvenu interakciju

Tenis ne možete igrati sami, a partner će vam pomoći da budete društveniji.

Studije pokazuju da socijalni kontakt licem u lice smanjuje rizik od depresije, posebno među starijima.

Društveni aspekt teniskog meča s prijateljem može utjecati i na vaše tjelesno zdravlje. Istraživanje je povezalo socijalnu izolaciju s povišenim krvnim pritiskom, rakom, većim rizikom smrtnosti od srčanih bolesti i drugim zdravstvenim rizicima.