Ako se jede svaki dan, ovo voće pomaže u prevenciji moždanog i srčanog udara

Tjelovježba i dovoljna količina sna su zdrave navike koje mogu smanjiti rizik za srčani ili moždani udar, no nemojte zanemariti moćan učinak prehrane na zdravlje. Prema novom istraživanju provedenom na Univerzitetu u Alabami, vrijeme je da u svoj jelovnik uvrstite banane i druge namirnice bogate kalijem.

Tvrđe krvne žile

Naime, naučnici iz Alabame su otkrili da svakodnevno konzumiranje banana može pomoći u prevenciji moždanog i srčanog udara. Njihovo istraživanje, koje je za cilj imalo utvrditi na koji način mineral kalij utječe na krvotok i zdravlje krvnih žila, provedeno je na miševima koji su bili hranjeni hranom koja sadrži ili nizak ili visok nivo kalija. Pokazalo se da su miševi koji su dobivali hranu s niskim udjelom natrija imali puno tvrđe krvne žile u odnosu na grupu koja je dobivala hranu s visokim udjelom kalija. Kod miševa koji su jeli hranu s visokim udjelom kalija uočeno je znatno manje otvrdnjivanje krvnih žila te smanjenje ukočenosti aorte.

Važnost kalija

I prijašnja su istraživanja pokazala da je kalij izuzetno važan nutrijent u prehrani te da prehrana koja njime obiluje pomaže u snižavanju krvnog pritiska te smanjenju rizika za razvoj srčanih bolesti. Jedna analiza, objavljena u časopisu Journal of American College of Cardiology, u kojoj su obuhvaćeni podaci iz 11 istraživanja provedenih na ukupno 250.000 ljudi, pokazala je da je povećanje dnevnog unosa kalija od 1.540 mg povezano s 21 posto nižim rizikom za moždani udar. No, istraživanje provedeno u Alabami je prvo koje je ispitivalo utjecaj tog minerala na krvne žile.

U svakom slučaju, prema tim novim saznanjima, dovoljan unos kalija pomaže u održavanju zdravog ritma rada srca. S druge strane, manjak kalija može uzrokovati aritmije te smanjiti dotok krvi u mozak, mišiće i organe. Stručnjaci se slažu u tome da kalij poboljšava funkcije srca regulirajući puls, učestvujući u probavi ugljikohidrata i izgradnji mišića.

PROČITAJTE  Tri razloga da svakodnevno pojedete bar jednu bananu

Rezultati ove studije su obećavajući, no potrebno je ispitivanje provesti i na ljudima kako bi se dobiveni podaci mogli potvrditi.

„Sigurno vam neće škoditi budete li svakodnevno jeli namirnice bogate kalijem, no zasad još ne možemo tvrditi da određena namirnica može spriječiti razvoj srčanih i kardiovaskularnih bolesti“, objašnjavaju autori studije dodajući da uvijek treba uzeti u obzir individualne rizične faktore te cijelu prehranu prilagoditi tako da bude korisna za zdravlje srca.

Ako ih ne volite

Stručnjaci ipak smatraju da će kod većine ljudi konzumacija hrane bogate kalijem, kao što su banane, doprinijeti zdravlju te možda čak i smanjiti rizik za razvoj srčanih i kardiovaskularnih bolesti. No, pritom imajte na umu da, iako su banane na glasu kao namirnica najbogatija kalijem, njime obiluju i brokula, špinat, mrkva, karfiol i mnoge druge vrste povrća. Dakle, ako i ne volite banane, nemate razloga za zabrinutost jer postoje druge namirnice koje sadrže čak i više kalija nego banane, a među njima su butternat tikva, bijeli krompir i batat, blitva, cvekla, umak od paradajza, crni grah, bijeli grah, lubenica i jogurt.