7 najzdravijih ugljikohidrati: Riznica vlakana i proteina, drže nas sitim i sprečavaju bolesti!

Kada kažemo ugljikohidrati, mnogi pomisle na gojenje i na grupu namirnica koju treba izbaciti iz ishrane.

Ovo je potpuna zabluda – ugljikohidrati ne treba izbacivati u potpunosti, već ih pažljivo birati.

Predstavljamo 7 namirnica sa najzdravijim ugljikohidrati:

1. Banane

Pune su otpornog skroba i vlakana koja vas dugo drže sitim, kao i aminokiselinom triptofanom koji utiče na lučenje serotonina, hormona sreće, i popravlja raspoloženje.

2. Krompir

Pored vlakana i otpornog skroba, krompir je odličan prirodan izbor inhibitora proteinaze, prirodnog jedinjenja koje blagotvorno utiče na hormone sitosti i suzbija apetit.

3. Grah i mahunarke

Ove namirnice su odličan izbor vlakana i vitamina B grupe, i odlična su zamjena za meso jer sadrže obilje proteina. Pomažu i u snižavanju šećera u krvi, poboljšavaju nivo holesterola i osiguravaju dobro varenje.

4. Ovsena kaša

Ovsene pahuljice su odličan izvor rastvorljivih vlakana, i pomažu regulaciji holesterola i šećera u krvi. Podstiču dobre bakterije u crijevima i daju osjećaj sitosti. Sadrže i moćne antioksidanse. Ipak, sve ovo ne važi za kupovne gotove kaše, već za neprerađene ovsene pahuljice.

5. Kinoa

Odlična namirnica puna vlakana i proteina. Ne sadrži gluten, a prava je riznica svih 9 ključnih aminokiselina koje tijelo ne može samo da proizvede. Bogata je i vitaminom C i B6.

6. Integralna riža

U pitanju je žitarica cijelog zrna koja se vari sporije od bijele riže, pa vas duže drži sitim. Odličan je za osobe koje žele smršaviti.

7. Ječam

Bogat je otpornim skrobom i rastvorljivim vlaknima, što znači da reguliše apetit i drži vas dugo sitim. Naučnici kažu da ako redovno konzumirate ječam, imate manji rizik od hroničnih bolesti poput dijabesa, srčanih oboljenja, čak i nekih vrsta raka.

PROČITAJTE  Pomaže li sirov krompir za oblogu?