6 razloga zbog kojih biste trebali početi voziti bicikl

0
87

A to nije ni čudo s obzirom da je bicikl dobar iz uistinu mnogo razloga – osim što vi stječete kondiciju, gubite kile i oblikujete mišiće, ako ste biciklom zamijenili automobil, onda čuvate i okoliš. A bitan je i povoljan utjecaj na zdravlje – redovnom vožnjom možete značajno smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i visokog pritiska, povećati izdržljivost organizma, utjecati na poboljšanje probave i smanjenje stresa… Vožnja biciklom jedan je od najefikasnijih načina vježbanja koji postoje, zbog toga ćemo s vama podijeliti 6 važnih razloga zbog kojih biste ga trebali početi voziti.

1. Sagorijeva kalorije

Bicikliranjem se na lagan način troše kalorije i ovo je jedna od najboljih aktivnosti za skidanje suvišnih masnoća. Žena koja ima oko 60 kilograma ako vozi  20 – 25 km/h sagorijeva do 480 kalorija u 60 minuta. Ako vozi 25 – 30 km/h do 600 kcal, 30 – 35 km/h do 700 kcal i preko 35 km/h do 950 kcal.

2. Možete vježbati usput

Pod ovim mislimo da je moguće odraditi „vježbu“ na putu, recimo, do posla. Ako živite desetak kilometara udaljeni do posla, definitivno biste trebali početi odlaziti na posao bickilom. Ako ste unutar te udaljenosti i ako se odlučite biciklirati do posla samo dva puta sedmično sagorjet ćete 3.000 kalorija – što je više od pola kilograma mjesečno. I ako živite dalje ima rješenja – dovezite se autom dio puta pa nastavite biciklom. Ili naprosto odvojite nekoliko puta tjedno vrijeme za vožnju biciklom.

3. Oblikuje mišiće

Biciklisti su poznati po lijepo oblikovanim nogama. Nije ni čudo s obzirom da u vožnji rade velike grupe mišića: mišići potkoljenice, mišići prednje i stražnje strane natkoljenice, mišići stražnjice. No osim mišića nogu aktivni su i mišići koji omogućavaju biciklistu zadržati pravilan položaj tijela – trbušni i mišići donjeg dijela leđa. Kako vam rade core mišići, ali i tricepsi na rukama, osobito ćete osjetiti ako se odlučite za vožnju na usponu.

4. Daje vam energiju

Osjećate se umorno i bezvoljno? Istraživanja su pokazala da je bicikliranje povećalo razinu energije za 20 posto i smanjilo umor za 65 posto. Zbog čega? Bicikliranje potiče vaš mozak da izlučuje neurotransmiter dopamin koji je povezan s energijom. I ne morate se jako forsirati kako biste bili bolje volje – ljudi iz istraživanja koji su pedalirali sporim do umjerenim tempom tri puta sedmično najbolje su se othrvali umoru.

5. Čuva vaše zglobove

Dok se vozimo na biciklu tijelo je u sjedećem položaju, pa za razliku od trčanja, nema stresa na zglobove nogu, koljena i kičmu (i smanjuje se opasnost od ozljeda uzrokovanih prenaprezanjem).  No morate pripaziti kako ćete namjestiti/podesiti bicikl – koljeno bi vam, kad je pedala dolje, trebalo biti lagano savijeno (oko 25 stepeni).

Ako su vam noge previše ispružene ili savijene, namjestite sjedalo ili otiđite u servis gdje će vam ga oni najbolje namjestiti.

6. Čuva vaše srce

Srčane bolesti jedan su od najčešćih uzroka smrti žena u svijetu, a dva najveća rizika su visok pritisak i povišeni holesterol. Jedno istraživanje obuhvatilo je 32 žene koje su vozile bicikl umjereno do jakim tempom tri puta sedmično, po barem pola sata. Nakon pola godine njihov se pritisak značajno snizio, kao i holesterol, a ne treba ni govoriti koliku su kondiciju stekle. Upravo zato, za najbolji učinak, trebali biste pronaći neku trasu na kojoj ćete moći voziti bez prestanka barem posla sata, savjetuju ljekari.